WARMACHINE/HORDES > CID : Intégration continue de développement des profils

[Mercenaires] Battle engine CID siege crawler

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Koalafrog:
Nouvelles stats a tester, les plus gros changements sont les 40 points de dommage et une nouvelle capacité "renforts Rhulic" en gros faite revenir 1D3 petites bases par tour pendant la phase de maintenance.

Hammerfall Siege Crawler
Mercenary Rhulic Battle Engine
SIEGE CRAWLER
SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
5      15     6      6      9      20   10
FA: 2
Point Cost: 18
Base Size: Huge Base
Damage: 40
Mercenaries - This unit will work for Cygnar and Khador.
SIEGE CRAWLER
Construct
Pathfinder
Bulldoze - When this model is B2B with an enemy model during its Normal Movement, it can push that model up to 2˝ directly
away from it. A model can be pushed by Bulldoze only once per activation. Bulldoze has no effect when this model makes a
trample power attack.
Dual Attack - This model can make melee and ranged attacks in the same activation. When this model makes its initial melee
attacks or a power attack, it can also make its initial ranged attacks. This model can make ranged attacks even while in melee.
Roadblock - This model provides cover to friendly models as if it were an obstacle. This model loses Roadblock while it is
incorporeal or knocked down.
Reinforcements [Rhulic] - During your Maintenance Phase, return to play d3 small-based Grunts to friendly Rhulic units
currently in this model’s command range. Models return with 1 unmarked damage box. Place the returned Grunts completely
within this model’s command range, in formation, and within 3˝ of another model in its unit. Returned Grunts must forfeit their
Combat Action the turn they are put into play.
WEAPONS [SIEGE CRAWLER]
Quad Cannon [1x] (<—>) gun icon RNG: 10 ROF: d3+1 AOE: - POW: 12
Siegebreaker [2x] (Left and Right) gun icon RNG: 12 ROF: 1 AOE: 4 POW: 15
Critical Stagger - On a critical hit, the model hit loses its initial attacks and cannot make power attacks or special attacks for one
round.
Siege Weapon - This weapon gains an additional die to its damage rolls against huge-based models.
Bash [1x] (<—>) sword icon RNG: 0.5 POW: 0 P+S: 15

Ialo Nanto:
15 boxes de vie en plus c'est pas mal. Cela lui donne une plus grande survivalité.

Pour la nouvelle capacité de faire revenir 1D3 petit socle d'unité Rhulic, c'est plutôt pas mal pour adjoindre une unité de CàC à la BE. Après en terme de jeu, je vois pas trop où ils veulent en venir !? Surtout avec l'action de combat à renoncer lors du tour où ils arrivent.

XC18:
Sur le forum PP CID il y a egalement un errata a venir sur la theme force rhulic:
"...
Errata for Mercenary Theme Force: Hammer Strike
Today, 11:59 AM
The Hammer Strike theme force will be updated in the errata document following the battle engine CID cycle. Please test the Hammerfall Siege Crawler with the following change in mind:

Replace the first special rule with the following:

For every full 20 points of units and battle engines in this army, you can add one command attachment, weapon crew unit, or Ogrun Bokur solo to the army free of cost. Free models/units do not count toward the total point value of units in the army when calculating this bonus.
..."

Arhnayel:

--- Citer ---Reinforcements [Rhulic] - During your Maintenance Phase, return to play d3 small-based Grunts to friendly Rhulic units
currently in this model’s command range. Models return with 1 unmarked damage box. Place the returned Grunts completely
within this model’s command range, in formation, and within 3˝ of another model in its unit. Returned Grunts must forfeit their
Combat Action the turn they are put into play.
--- Fin de citation ---

Je lis "units", donc pluriel. Donc tous les unités à portée en bénéficie d'un coup. C'est juste le sort Regrowth de Morvahna1, appliqué à toutes les unités proches du BE, sans avoir à dépenser de furie/focus pour remettre en jeu les figurines.


--- Citer ---Pour la nouvelle capacité de faire revenir 1D3 petit socle d'unité Rhulic, c'est plutôt pas mal pour adjoindre une unité de CàC à la BE. Après en terme de jeu, je vois pas trop où ils veulent en venir !? Surtout avec l'action de combat à renoncer lors du tour où ils arrivent.
--- Fin de citation ---

Je ne connais pas les unités, et je dis ça en pure théorie, mais c'est fort à l'attrition et sur l'occupation du terrain. Très fort.

billoudav:
Sympathique... vais finir de peindre la mienne pour tester une TF ! Et peut être le retour des forgeguards du coup..

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