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Kraye v3
Alris:
Salut à tous,
je viens de voir l'insider sur Kraye et pas de sujet ici.
Pour rappel les changements :
--- Citer ---Captain Jeremiah Kraye
Kraye underwent a major overhaul with a new spell list, a new feat, and some upgraded abilities. I believe these changes speak for themselves.
*Warjack Points. Reduce Kraye’s warjack points to 28.
*RAT. Increase Kraye’s RAT to 7.
*ARM. Increase Kraye’s ARM to 16.
*Light ’Em Up. Replace the Horsepower feat with Light ’Em Up:
While in Kraye’s control range, the ranged and melee weapons of friendly Faction models gain Beacon and Flare. Light ’Em Up lasts for one turn. (Friendly Faction models can charge or make a slam power attack against an enemy model hit by a weapon with Beacon without being forced or spending focus. A friendly Faction model charging an enemy model hit by a weapon with Beacon gains +2˝ movement. Beacon lasts for one turn.) (Models hit by a weapon with Flare lose Stealth and suffer –2 DEF for one turn.)
*Iron Horse. Replace the first sentence of Iron Horse with the following:
Light and heavy warjacks in this model’s battlegroup gain Cavalry , Pathfinder , and Reposition [5˝].
*Steady. Kraye gains the Steady special rule:
Steady - This model cannot become knocked down.
*Bitter End. Kraye’s melee weapon Bitter End gains the Brutal Charge special rule:
Brutal Charge - This model gains +2 to charge attack damage rolls with this weapon.
*Arcane Bolt. Remove the Arcane Bolt spell.
*Bullet Dodger. Remove the Bullet Dodger spell.
*Easy Rider. Remove the Easy Rider spell.
*Pursuit. Remove the Pursuit spell.
*Admonition. Add the Admonition spell.
Admonition 2 6 – – UP No
When an enemy model advances and ends its movement within 6˝ of target model in the spellcaster’s battlegroup, the affected model can immediately advance up to 3˝, then Admonition expires. The affected model cannot be targeted by free strikes during this movement.
*Countermeasure. Add the Countermeasure spell.
Countermeasure 2 6 – – UP No
While within 5˝ of target friendly Faction model/unit, enemy models cannot make ranged attacks.
*Horsepower. Add the Horsepower spell.
Horsepower 2 Self Ctrl – Turn No
Warjacks in the spellcaster’s battlegroup currently in its control range gain +3˝ movement when they charge or make a power attack slam. Horsepower lasts for one turn.
*Jumpstart. Add the Jumpstart spell.
Jumpstart 1 Self Ctrl - - No
Models in the spellcaster’s battlegroup that are currently in its control range stand up and are no longer stationary. Affected models can turn to face any direction. Models that were knocked down this turn are not affected by Jumpstart.
*Lock the Target. Add the Lock the Target spell.
Lock the Target 2 10 – 10 * Yes
A model damaged by Lock the Target cannot run, charge, make slam or trample power attacks, or be placed for one round.
--- Fin de citation ---
Alors je ne sais pas vous, mais moi Kraye viens de refaire son Comeback dans ma liste des casters préférés. Il retrouve un style de jeu différent mais de nouveau axé Jacks de close. Le nouveau feat promet des combinaisons assez intéressantes (on retrouve le +5" de charge en combinant les bonus,coincidence ? ), counter-measure est juste un des meilleurs sort de contrôle du jeu (finit les widow maker qui me tue mes précieux stormblades) et le caster en général redonne un intérêt certains à des troupes comme les rangers.
Bref, je le trouve fluff et fun, une réussite
Murmure:
Pour l'avoir testé en CID, Kraye est génial. D'autant plus en heavy métal.
On a plein de solution face à beaucoup plus de chose en face.
Ses sorts sont bien, il regagne steady. Que du bon !
Titi:
C'est clair ! Dès qu'il est officiel, je le ressors en tournoi ! ;D
Arkendas:
Salut,
Je suis d'accord avec toi, il me donne vraiment envie.
J'ai une question sur contremesure. Je pense que je n'arrive pas à le traduire car j'ai envie de comprendre autre chose que ce que ça veut dire (pouvoir de l'esprit sur l'environnement...)
Ce que je comprend, "les ennemis ne peuvent pas tirer sur les cibles présentes à 5" du model/unit qui porte ce spell"
ce que je pense que ça veut dire " lorsque les ennemis sont à 5" du modele portant ce spell, ils ne peuvent pas tirer".
J'ai bon? :)
l'augmentation de la portée de menace de 5" en charge est juste énorme, d'autant plus si on peut coupler ça à lanyssa (si j'ai bien compris, on pourra prendre un merco par theme force? ) ça fait qu'un hammersmith pourra venir tatanner à 15" (4" + 3" de charge + 5 de bonus + 2 de lanyssa + 1 de porté = 15" )
Tant que j'y suis, à votre avis, elle contiendra quoi la boite trencher theme force? :)
Alris:
--- Citer ---ce que je pense que ça veut dire " lorsque les ennemis sont à 5" du modele portant ce spell, ils ne peuvent pas tirer".
--- Fin de citation ---
C'est exactement ça et comme par hasard, 5" c'est la portée du mark target des rangers speed 7 pathfinder ;)
--- Citer ---Tant que j'y suis, à votre avis, elle contiendra quoi la boite trencher theme force? :)
--- Fin de citation ---
A mon avis : le bunker tout pourri, le journeyman trencher, les long gunner trencher, 1 chien, 1 unité commando + l'UA , Kraye, maxwell s'ils sont sympa et de manière générale toutes les nouveautés (solos, etc )
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