Auteur Sujet: Cornucopia CID  (Lu 57355 fois)

0 Membres et 1 Invité sur ce sujet

Hors ligne Ptit Nico

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4829
  • Spécialiste en défaite à la clock
    • Voir le profil
Re : Re : Cornucopia CID
« Réponse #175 le: 29 novembre 2018 à 09:24:44 »
P+S 14 WM avec le nouveau sort Canker Frost.

Manu, tu es mauvaise langue quand même. Contre une beast ARM 16 avec 25 PV, il faut trois attaques réussies en moyenne. Sans compter que l'adversaire pourrait sortir un vieux jet à la touche et rater ta beast. Oui, je sais, je suis optimiste.

C'est vrai que les beasts à ARM 16 n'ont pas DEF 14+ et que les Doom Reavers n'ont pas 42% de chance de rater.
Clic clac, merci Kodiak !

Hors ligne John McForester

  • [BGT] Animateur
  • Immortel
  • ********
  • Messages: 6379
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #176 le: 29 novembre 2018 à 09:59:49 »
En même temps si, tu comptes doomies pow 14 c'est que tu as touché avec canker frost. Si tu as lancé canker frost à la place d'ice cage et touché la beast c'est logiquement que tu as déjà touché avec au moins 2 ice cage. Et c'est normal que l'infanterie weapon master défonce une beast sous triple debuff cumulés.
Ce qui serait pas normal ce serait que cette situation où une beast soit ciblable par 3+ ternions se produise. Et que tout touche.

Manu est tellement de mauvaise foi que j'en arrive à défendre les doomies. Alors qu'en l'état ils sont complètement pétés.
« Modifié: 29 novembre 2018 à 20:13:59 par John McForester »
Ah oui mais s'il faut lire les règles maintenant, où va le monde ?



Steam Powered Dukes

Hors ligne xanntrey

  • Héros
  • ********
  • Messages: 2686
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #177 le: 29 novembre 2018 à 10:09:25 »
Et sous fet de vlad2 ? Il faut combien d attaques ? :D

manu74

  • Invité
Re : Cornucopia CID
« Réponse #178 le: 29 novembre 2018 à 10:47:23 »
Genre la beast elle coute pas 4pts de plus que les doomies avec UA ?

Et ils viennent pas de filer ice cage et -2ARM comme spells a la faction ?

Apres si on peut plus etre de mauvaise foi sur ce forum autant le fermer tout de suite.

Hors ligne Ptit Nico

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4829
  • Spécialiste en défaite à la clock
    • Voir le profil
Re : Re : Cornucopia CID
« Réponse #179 le: 29 novembre 2018 à 10:49:56 »
En même temps si, tu comptes doomies pow 14 c'est que tu as touché avec canker frost. Si tu as lancé canker frost à la place d'ice cage et touché la beast c'est logiquement que tu as déjà touché avec au moins 2 ice cage. Et c'est normal que l'infanterie weapon master défonce une beast sous triple debuff cumulés.
Ce qui serait pas normal ce serait quitte cette situation où une beast soir ciblable par 3+ ternions se produise. Et que tout touche.

Manu est tellement de mauvaise foi que j'en arrive à défendre les doomies. Armes qu'en l'état ils sont complètement pétés.

Go home auto-correct, you're drunk.
Clic clac, merci Kodiak !

Hors ligne satanipoing

  • Membre
  • *****
  • Messages: 312
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #180 le: 29 novembre 2018 à 11:38:21 »
Manu, qu'une unité (basse def, basse arm) avec UA épaulée par une seconde unité (mono pv, basse def) te fume une beast ça me parait normal, si ta beast est def 14 arm 16 il faut envoyer 3-4 doomies pour assurer, ça me parait pas déconnant, en everblight tu as accès au kiss of lilith pour 9 points avec une unité multi pv meilleur def WM, si ta crainte c'est les ternions alors oui, autant pas discuter et depuis quand la comparaison beast/unité en point à du sens? les doomies c'est monopv, pas ta beast, de toute manière sur chaque CID ton discours est le même " le jeu est nul et les dev sont des incapables ". Mais j'ai joué MK2 et MK3 et le jeu est bien meilleur actuellement.
figs peintes: 309  Khador
                    222 Légion
                      63 Mercenaire
                      26 Minion
                      12 Cygnar

Hors ligne slec

  • Brave
  • *******
  • Messages: 1037
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #181 le: 29 novembre 2018 à 12:14:33 »
Les doomies tomberaient à mat 6 que ça ne me choquerait pas vu leur prix.
En l'état, il est facile de caler une doublette de ternion avec 4 à 6 unités de doomies.

Sans compter les buffs des casters, c'est bien autonome comme base avec blizzard, ice cage et la baisse d'armure.
"On peut violer les lois sans qu'elles crient" Talleyrand

manu74

  • Invité
Re : Re : Cornucopia CID
« Réponse #182 le: 29 novembre 2018 à 21:39:53 »
Manu, qu'une unité (basse def, basse arm) avec UA épaulée par une seconde unité (mono pv, basse def) te fume une beast ça me parait normal, si ta beast est def 14 arm 16 il faut envoyer 3-4 doomies pour assurer, ça me parait pas déconnant, en everblight tu as accès au kiss of lilith pour 9 points avec une unité multi pv meilleur def WM, si ta crainte c'est les ternions alors oui, autant pas discuter et depuis quand la comparaison beast/unité en point à du sens? les doomies c'est monopv, pas ta beast, de toute manière sur chaque CID ton discours est le même " le jeu est nul et les dev sont des incapables ". Mais j'ai joué MK2 et MK3 et le jeu est bien meilleur actuellement.

Hey <MOD merci d'éviter les insultes /MOD> on peut peut-etre faire une blague pour repondre a un co-legionnaire tout en avouant parfaitement etre de mauvaise foi sans que t'en fasses une affaire personnelle et que t'etales ton opinion hyper pertinente sur ma vision du jeu, en concluant avec une opinion que j'ai partage d'ailleurs y a pas si longtemps sur le forum donc de quoi tu parles ? :P
« Modifié: 29 novembre 2018 à 21:46:58 par Titi »

Hors ligne satanipoing

  • Membre
  • *****
  • Messages: 312
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #183 le: 30 novembre 2018 à 11:58:24 »
Pour revenir au sujet, je ne suis pas sur que les doomies soient la cible à craindre de cancer frost, le 12 WM ou 14 WM ne change souvent pas grand chose, pour affronter du jack le nombres de doomies envoyés sur la cible ne va pas être différent. Par contre pour les jacks khadors un peu mou type kodiak le -2 d'armure va être trés important et je vois bien une liste harky full jack/mur de clouds avec seulement des ternions et une unité d'outrider
« Modifié: 30 novembre 2018 à 12:01:28 par satanipoing »
figs peintes: 309  Khador
                    222 Légion
                      63 Mercenaire
                      26 Minion
                      12 Cygnar

Hors ligne Titi

  • [BGT] Modérateur Global
  • Immortel
  • ********
  • Messages: 13012
    • Voir le profil
    • E-mail
Re : Cornucopia CID
« Réponse #184 le: 30 novembre 2018 à 12:06:16 »
<MOD

J'ai effacé les messages hors-sujet et ne servant qu'à jeter de l'huile sur le feu.

Si vous avez des différends à régler, faites le par messages privés.

/MOD>
"Bon bin, plus qu'à attendre de voir à quoi va ressembler le futur Cygnar..."

Hors ligne Tiboutchou

  • Apprenti
  • ***
  • Messages: 89
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #185 le: 12 décembre 2018 à 09:04:06 »
Est-ce que quelqu'un pourrait poster les résultats finaux de ce CID ?

Hors ligne Krador

  • Brave
  • *******
  • Messages: 1844
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #186 le: 12 décembre 2018 à 13:36:17 »
Citer
Doom Reaver Swordsmen

Khador Unit
LEADER & GRUNTS

SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
6      7     7      4    13   14    7
FA: U
Point Cost: Leader & 5 Grunts: 10
Base Size: Small Base
LEADER & GRUNTS

Advance Deployment
Tough
Berserk - When this model destroys one or more models with a melee attack during its Combat Action, immediately after the
attack is resolved it must make one additional melee attack against another model in its melee range.
Spell Ward - This model cannot be targeted by spells.

WEAPONS [LEADER & GRUNTS]
Fellblade [1x] (None) sword icon RNG: 2 POW: 5 P+S: 12
Damage Type: Magical
Weapon Master
Tactical Tip
Spell Ward — This applies to friendly spells as well as enemy spells.
end of

Citer
Greylord Escort
Khador Command Attachment

GREYLORD ESCORT
SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
6      5      5     4    13   13     9

FA: U
Point Cost: 3
Base Size: Small Base
Damage: 5

Attachment [Doom Reaver Swordsmen] - This attachment can be added to a Doom Reaver Swordsmen unit.
GREYLORD ESCORT
Advance Deployment
Immunity: Cold
Officer

Combat Caster - When this model’s unit receives the Press Forward order, before its Normal Movement, this model can make
one Magic Ability special action or special attack. This model can then run or charge normally.
Granted: Silence
•Magic Ability [7]
•Death Strider (★Action) - Models in this unit gain Pathfinder XICONX this activation.
•Fell Curse (★Action) - Models in this unit gain Grievous Wounds this activation. (A model hit by a weapon with
Grievous Wounds loses Tough XICONX and cannot have damage removed from it for one round.)
Frostbite (★Attack) - Frostbite is a RNG SP 8 magic attack. Models hit suffer a POW 12 cold damage roll XICONX.
Sacrificial Pawn [Doom Reaver] - When this model is directly hit by an enemy ranged attack, you can have one friendly, nonincorporeal
Doom Reaver model within 3˝ of it directly hit instead. That model is automatically hit and suffers all damage and
effects.
Spell Ward - This model cannot be targeted by spells.
WEAPONS [GREYLORD ESCORT]
Orgoth Staff [1x] (None) sword icon RNG: 2 POW: 5P+S: 10
Damage Type: Magical

Citer
Greylord Ternion

Khador Unit
LEADER & GRUNTS
SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
6       5     5    4     13   13     7
FA: 3
Point Cost: Leader & 2 Grunts: 7
Base Size: Small Base
LEADER & GRUNTS

Immunity: Cold
Magic Ability [7]
•Blizzard (★Action) - Choose a friendly Faction model within 5˝ of this model. Center a 3˝ AOE cloud effect on the
chosen model. The AOE remains centered on the model for one round. If the chosen model is destroyed or removed from play,
remove the AOE from play.
•Canker Frost (★Attack) - Canker Forst is a RNG 10 magic attack. A model hit suffers a POW 10 cold damage
roll XICONX and suffers –2 ARM for one turn unless it has Immunity: Cold XICONX.
•Ice Cage (★Attack) - Ice Cage is a RNG 10 magic attack. A model hit suffers a cumulative –2 DEF for one turn unless
it has Immunity: Cold XICONX. When a model without Immunity: Cold XICONX is hit with three or more Ice Cage attacks the
same turn, it becomes stationary for one round.
WEAPONS [LEADER & GRUNTS]
Rune Axe [1x] (None) sword icon RNG: 1 POW: 5 P+S: 10
Damage Type: Magical

Citer
Koldun Lord
Khador Greylord Solo
KOLDUN LORD

SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
6       5     6     4    13   13    9
FA: 2
Point Cost: 4
Base Size: Small Base
Damage: 5

KOLDUN LORD
Immunity: Cold
Battle Wizard - Once per turn, when this model destroys one or more enemy models with a melee attack during its activation,
immediately after the attack is resolved it can make one Magic Ability special attack or special action.
Leadership [Greylords] - While in this model’s command range, friendly Greylords models gain Battle Wizard.
Lore Master [Greylord] - This model can cast the Magic Ability spells of any Greylord models in its command range as if they
were its own.
Magic Ability [8]
•Bonds of Woe (★Attack) - Bonds of Woe is a RNG 10, POW 12 magic attack. When a living enemy warrior model is
boxed by Bonds of Woe, remove it from play. You can then add one Grunt to a friendly Doom Reaver Swordsmen unit in this
model’s command range. Place the Grunt in formation and completely within 3˝ of this model. The Grunt must forfeit its Combat
Action the turn it is put into play.
•Puppet Master (★Action or Attack) - Puppet Master is a RNG 10 spell. When it targets an enemy model/unit, it is a
magic attack. You can have one affected model reroll one attack or damage roll, then Puppet Master expires. Puppet Master
lasts for one round.
•Wind Ravager (★Action) - While in this model’s command range, enemy models cannot make ranged attacks. Wind
Ravager lasts for one round.
WEAPONS [KOLDUN LORD]
Rune Axe [1x] (None) sword icon RNG: 1 POW: 5 P+S: 10
Damage Type: Magical
Critical Dispel - On a critical hit, upkeep spells and animi on the model/unit hit immediately expire.

Citer
Greylord Outriders

Khador Unit
LEADER & GRUNTS

SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
9       5     5     4   13    15    9

FA: 2
Point Cost: Leader & 2 Grunts: 10
Leader & 4 Grunts: 17

Base Size: Large Base
Damage: 5 each
LEADER & GRUNTS
Cavalry
Immunity: Cold
Pathfinder

Magic Ability [6]
•Frostbite (★Attack) - Frostbite is a RNG SP 8 magic attack. Models hit suffer a POW 12 cold damage roll XICONX.
•Winter’s Wind (★Action) - RNG 5. Target friendly Faction model with Immunity: Cold XICONX. If the model is in
range, it gains Freezer. Winter’s Wind lasts for one round. (When an enemy model without Immunity: Cold XICONX ends its
activation within 2˝ of a model with Freezer, the enemy model becomes stationary for one round.)
Snow-Wreathed - This model has concealment.
Reposition [5˝] - At the end of an activation in which it did not run or fail a charge, this model can advance up to 5˝, then its
activation ends.
WEAPONS [LEADER & GRUNTS]
Rune Axe [1x] (None) sword icon RNG: 1 POW: 5 P+S: 10
Damage Type: Magical
Mount [1x] (None) mount icon RNG: 0.5 POW: 10

Citer
Fenris

Khador Doom Reaver Dragoon Solo

FENRIS 1 (MOUNTED)

SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
8       7     8     4    13   16    10

FA: C
Point Cost: 8
Base Size: Large
Damage: Mounted Damage: 10
Dismounted Damage: 5

FENRIS 1 (MOUNTED)
Cavalry
Berserk - When this model destroys one or more models with a melee attack during its Combat Action, immediately after the
attack is resolved it must make one additional melee attack against another model in its melee range.
Blood-Quenched - This model gains a cumulative +1 STR and ARM for each enemy model it destroys with a melee attack
during its activation. This bonus lasts for one round.
Leadership [Doom Reavers] - Friendly Doom Reaver models in this model’s command range that are knocked down at the
beginning of your Maintenance Phase, stand up.
Relentless Charge - While advancing as part of a charge, this model gains Pathfinder XICONX.
Reposition [3˝] - At the end of an activation in which it did not run or fail a charge, this model can advance up to 3˝, then its
activation ends.
Spell Ward - This model cannot be targeted by spells.
WEAPONS [FENRIS 1 (MOUNTED)]
Fellblade [2x] (None) sword icon RNG: 2 POW: 5 P+S: 12
Damage Type: Magical
Weapon Master
Grievous Wounds - A model hit by this weapon loses Tough XICONX and cannot have damage removed from it for one round.
Mount [1x] (None) mount icon RNG: 0.5 POW: 12

Citer
Fenris (Continued)

Khador Doom Reaver Dragoon Solo

FENRIS 1 (DISMOUNTED)

SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
6       7     8    4     13   14    10

Base Size: Small

FENRIS 1 (DISMOUNTED)
Tough
Berserk - When this model destroys one or more models with a melee attack during its Combat Action, immediately after the
attack is resolved it must make one additional melee attack against another model in its melee range.
Blood-Quenched - This model gains a cumulative +1 STR and ARM for each enemy model it destroys with a melee attack
during its activation. This bonus lasts for one round.
Leadership [Doom Reavers] - Friendly Doom Reaver models in this model’s command range that are knocked down at the
beginning of your Maintenance Phase, stand up.
Relentless Charge - While advancing as part of a charge, this model gains Pathfinder XICONX.
Spell Ward - This model cannot be targeted by spells.
WEAPONS [FENRIS 1 (DISMOUNTED)]
Fellblade [2x] (None) sword icon RNG: 2 POW: 5 P+S: 12
Damage Type: Magical
Weapon Master
Grievous Wounds - A model hit by this weapon loses Tough XICONX and cannot have damage removed from it for one round.

Citer
Greylord Adjunct

Khador Solo

ADJUNCT

SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD
6      5      5    4    13    13    7

FA: 1
Point Cost: 4
Base Size: Small
Damage: 5

Attached - Before the start of the game, attach this model to a friendly warcaster for the rest of the game. Each warcaster can
have only one model/unit attached to it.

ADJUNCT
Immunity: Cold
Arcane Assist - If its warcaster is in this model’s command range during your Control Phase, the warcaster can upkeep one
spell without spending focus.
Magic Ability [6]
•Blizzard (★Action) - Choose a friendly Faction model within 5˝ of this model. Center a 3˝ AOE cloud effect on the
chosen model. The AOE remains centered on the model for one round. If the chosen model is destroyed or removed from play,
remove the AOE from play.
•Frostbite (★Attack) - Frostbite is a RNG SP 8 magic attack. Models hit suffer a POW 12 cold damage roll XICONX.
•Guidance (★Action) - RNG CMD. Target friendly model. If the model is in range, it gains Eyeless Sight XICONX and
its weapons gain Damage Type: Magical XICONX for one turn.
Spiritual Conduit - While its warcaster is in this model’s command range, when the warcaster casts a spell and is the point of
origin for the spell, the spell gains +2 RNG.
WEAPONS [ADJUNCT]
Mechanikal Sword [1x] (None) sword icon RNG: 1 POW: 4P+S: 9
Damage Type: Magical

Hors ligne Krador

  • Brave
  • *******
  • Messages: 1844
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #187 le: 12 décembre 2018 à 13:45:34 »
Citer
Clockatrice

Grymkin Heavy Warbeast

CLOCKATRICE

SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD FUR THR
6     10    6     6    13    18    —     3    —

FA: U
Point Cost: 13
Base Size: Large
Damage: 27 (Mind 9, Body 9, Spirit 9)

Animus       Cost   RNG   AOE   POW  DUR   OFF
Time Lock     1      Self    - -       --       RND    No
Enemy models activating within 5˝ of the spellcaster suffer –2 SPD that activation. Time Lock lasts for one round.

CLOCKATRICE
Assault
Construct
Eyeless Sight
Flight
Auto-Repair - During your Control Phase, remove d3 damage points from this model.

Time Stutter - When one or more of this model’s aspects are crippled by an enemy attack at any time except while it is
advancing, immediately after the attack is resolved place this model anywhere completely within 3˝ of its current location.

WEAPONS [CLOCKATRICE]
Death Gaze [1x] (None) gun icon RNG: SP 8 ROF: 1 AOE: - POW: 12
Damage Type: Magical
Paralysis - A living model hit by this weapon has its base DEF reduced to 5 and cannot run, charge, or make slam or trample
power attacks. Paralysis lasts for one round.

Tail Strike [1x] (None) sword icon RNG: 2 POW: 4 P+S: 14
Chain Weapon

Claw [2x] (None) sword icon RNG: 1 POW: 3 P+S: 13
Open Fist

Hors ligne Wulfkrieg

  • Spécialiste
  • ******
  • Messages: 935
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #188 le: 12 décembre 2018 à 13:47:39 »
C'est paru ?
Ou bien se sont les profils de la dernière semaine de CID ?

Hors ligne Ptit Nico

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4829
  • Spécialiste en défaite à la clock
    • Voir le profil
Re : Cornucopia CID
« Réponse #189 le: 12 décembre 2018 à 13:49:11 »
C'est paru ?
Ou bien se sont les profils de la dernière semaine de CID ?

Les profils de la dernière semaine.
Clic clac, merci Kodiak !

Hors ligne Razhoir

  • Spécialiste
  • ******
  • Messages: 754
    • Voir le profil
    • E-mail
Re : Cornucopia CID
« Réponse #190 le: 12 décembre 2018 à 14:00:39 »
Niveau dynamic update, on attends encore que la mise à jour Exalted et Frustrum Locus soit officialisés. Cornucopia demandera - logiquement - d'attendre encore quelques semaines après, je suppose.

Hors ligne Conar le Barban

  • [BGT] Modérateurs de section
  • Héros
  • **********
  • Messages: 3243
  • [WTC] 2016 ou pas
    • Voir le profil
Re : Re : Cornucopia CID
« Réponse #191 le: 12 décembre 2018 à 15:29:35 »
Est-ce que quelqu'un pourrait poster les résultats finaux de ce CID ?
Le résultat final sera dans l'errata.
Analysis Paralysis