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Messages - Razhoir

Pages: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 31
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La taverne de BG / Re : Fichier carte sans texte
« le: 14 mai 2019 à 21:22:56 »
Récupérer les fonds de carte, ce n'est pas le problème. Techniquement, en quelques coups d'acrobat pro / photoshop, ça prend pas longtemps. Par contre, je suis pas certain que le faire sans l'autorisation de PP n'est probablement pas une bonne idée, même pour une utilisation non lucrative.

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Je suis d'accord avec tout tes points, mais je nuancerai un peu le commentaire sur Anchor : pour les listes qui ont accès à Gallows ou Telekinesis (qui sont pas en trop mauvaise place dans la méta actuelle), c'est un super outil "gratuit". Les assassinats de Krueger2 reposent souvent sur un TK pour placer de dos avant de Gallows. Autant dire que ça complique beaucoup ce genre de situation.

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Merci pour ce tournoi. C'était rapide, intense et bon enfant !

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Jouer en ligne / Re : Prises de rencard parties virtuelles 2019
« le: 11 mai 2019 à 21:58:58 »
Dispo dans la journée de demain !

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T'es là toi aussi Zoizoir?

Oui, mais il me manque 2 coéquipiers pour le moment. Avis à la populasse, on recrute :D

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Mes listes vont dépendre de si je reçois le well ou pas.
Fais gaffe ou je monte une mutinerie pour te piquer ta place de capitaine...

Il mettra pas deux mois entiers à arriver. Normalement, tout part d'un stock en Grande-Bretagne pour les commandes passées chez Black Anchor, on devrait gagner en temps tant que les voisins sont dans l'Union >.>

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Ça fait beaucoup de texte juste pour dire qu'ils font une pause de 2 mois et que pit être pit être pas y'aura des nerfs.
Parce qu'ils en profitent pour répondre aux questions que les gens allaient poser de toute maniére :
* est ce que vous faite cela parce que le CID marche pas ? (non)
* est ce que vous abandonnez le CID ? (non)
* est de que cela veut dire que le jeu est figé jusqu'à la fin de l'année (non, y a des erratas et des sorties)
* vous faites une pause de combien de temps ? (au moins deux mois, mais possiblement plus)
* y a plus rien de prévu ? (Oblivion jusqu'à la fin de l'année, et ils ont des plans aprés)

C'est exactement ça. Ils anticipent les futures questions. Bon résumé !

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Hello,
Je viens de voir le steamroller 2018 et les parties en 50 pts se déroulent en 42 mn par joueur.

C'est bien, on sera larges 8)

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A froid le matin, je n'aime pas trop ces nouveaux scénarios (surtout le numéro 2, avec trois drapeaux et la zone super proche du déploiement), et pas plus les nouveaux objectifs, particulièrement la relance et Eyeless Sight. J'vais me dépêcher de faire des parties avec Kaya2 avant que Stealth soit définitivement enterré...


Je trouve que le Eyeless Sight à un modèle à 4 pas, c'est quand même pas déconnant. Ça offre la possibilité à certaines factions de se passer de l'obligation d'avoir tel ou tel solo de support. Pour la relance du Treasure Chest, vu que c'est une fois par partie, c'est un bonus très volatil... mais bon, certains modèles n'ont vraiment pas besoin de ça (un certain Lord of the Feast par exemple).

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Je ne les trouves pas sur le net, vous pouvez pousser une chtite image des 3 nouveaux? ou un lien ou je puisse me faire une idée? :)
Merci d'avançe :)

Les voici :
Scenario > https://pdfhost.io/v/cLC7CetRa_SR_2019_New_Scenarios_CID_Week_1_Testingpdf.pdf
Objectifs > https://pdfhost.io/v/L9wY+Yivm_SR_2019_New_Objectives_CID_Week_1_Testingpdf.pdf

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Avec le transport du Well of Orboros, les joueurs Circle pofitent de l'expérience Legion of Everblight sans avoir à changer de faction ! ;D

A côté du Raptor, c'est de la rigolade. Vu sa taille et son montage, il semble moins fragile que le Fulcrum.

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Y'en a un qui sait où est ce que je peux commander le bazar? Je l'ai raté comme un con sur PP...

La page avec le Well devrait apparaître d'ici quelques jours dans le PP store.

Spoiler : prévoyez de la greenstuff pour combler les trous entre les pièces principales... :(

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J'ai reçu le Well ce matin. Ça a été envoyé du Royaume-Uni, comme prévu pour toute la prod Black Anchor : pas de problème de transport ou de douane à prévoir... jusqu'au Brexit?
Tout ça pour dire que les boutiques devraient le recevoir rapidement. 8)

Tu avais eu un mail de confirmation d'envoi?

Queue dalle. Je les ai contacté par mail la semaine dernière et c'est arrivé dans ma boîte aux lettres sans crier gare.

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J'ai reçu le Well ce matin. Ça a été envoyé du Royaume-Uni, comme prévu pour toute la prod Black Anchor : pas de problème de transport ou de douane à prévoir... jusqu'au Brexit?
Tout ça pour dire que les boutiques devraient le recevoir rapidement. 8)

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Question con: quelqu'un sait où se procurer un well of orboros?

Pour le moment, les précommandes ne sont pas encore servies pour l'Europe. Donc on attend. :(

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Ma question c'est juste comment peux t'on payer avant du coup, SANS se rendre sur place ? Pas forcément pratique à faire là.

Sur la page T3, tu as un lien de billetterie qui permet de payer.

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:)

On peut faire des listes avec cinq socles géants! Super!
Il est dispo quand le bazar d'ailleurs?
Je me demande si je vais pas me le fabriquer moi même...

Au fait Nyenyel va te falloir te trouver un autre caster à jouer à Laval que Moshar.

Il sort officiellement au mois de mai.
Et il est bien pété !

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Le nouveau Primal est balèze certes, mais on connait tous les mécaniques pour passer à côté des contrecharges. D'autant que le "place" contourne aussi la nouvelle règle qui Shadow Bind. Enfin bon, comme dit Arhna, ça sent le nerf imminent pour notre seigneur du festin national :)

je vais peut être rejouer plus vite que prévu alors xD

Tu rejoues quand même si je le prends plus dans mes listes en attendant le nerf?  :-X

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Inscrit !

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Le nouveau Primal est balèze certes, mais on connait tous les mécaniques pour passer à côté des contrecharges. D'autant que le "place" contourne aussi la nouvelle règle qui Shadow Bind. Enfin bon, comme dit Arhna, ça sent le nerf imminent pour notre seigneur du festin national :)

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CID week 2 update !
Citer
Tyrant Xerxis
Change Stir the Blood to:
Stir the Blood - RNG 5. Target friendly Faction warrior model/unit. If the model/unit is in range, each affected model gains +2 to its next melee attack damage roll this turn.

SPOILER ALERT! This is a change to Stir the Blood across the board to make the ability way more usable, and not go sideways when you have units do things like Vengeance. Xerxis is not in this CID, but he is one of the models impacted by this. Enjoy this newer, way friendly to use version of this rule!


Soul Stalker
Change Soul Claiming to:
Soul Claiming - When a living enemy model is destroyed within 4˝ of this model while this model is in its controller’s control range, its controller gains the destroyed model’s soul token regardless of the proximity of other models

Cut Soul Ward.

Also NOT joining the CID, but keeping you up-to-date on some changes. With the Soul Ward change, the ability basically didn't do anything on the Soul Stalker, and we wanted to keep you apprised of the direction we will be taking it.


Precursor Knights
Drop Cost to 8/14.

Changing Spell Ward to Sacred Ward was a good first step. Hopefully, this'll be the last step to landing Precursor Knights in that sweet spot.


Battle Priests
Increase STR to 6.
Gain Tough XICONX.

Gain Light of Faith:
Light of Faith - While within 2˝ of this model, undead and infernal models suffer –2 STR and DEF.

Gain Protection of the Prophet:
Protection of the Prophet - While B2B with this model, models in its unit gain Tough XICONX.

Cut Righteous Fury.
Cut Shield Guard
Increase melee attacks to x2.

More radical changes for this little guy. Despite our original intention of this fellow only having a single attack, we discussed it internally and are opting to go with multiple attacks, because frankly it was pretty confusing that he was wielding two weapons but that wasn't reflected in his stats. Keep the feedback coming on these duders, because we want them to be cool and fun to play with! This version gains a little bit more hitting power and toughens up your unit, while impeding unholy foes.


Grand Master Gabriel Throne

Change Stir the Blood to:
Stir the Blood - RNG 5. Target friendly Faction warrior model/unit. If the model/unit is in range, each affected model gains +2 to its next melee attack damage roll this turn.

You may have seen from Xerxis above, but we are cleaning up Stir the Blood gamewide to make the ability be waaaaaay more intuitive. Now it won't be hampered by things like Vengeance.


Glyn Cormier, Illuminated One

Add "Llaelese" to her sub-header.
Drop Banisher's RNG to 10.

Change Banish to:
Banish - When this weapon damages an enemy non-warcaster, non-warlock, non-infernal master, after the attack is resolved you can place the enemy model anywhere completely within 1˝ of its current location. A model can be placed by Banish only once per turn.

Toss this lady into your Llael lists! Also, some slight changes to Banisher, reducing the range, and now requiring damage for the teleport effect.


Hermit of Henge Hold
Drop CMD to 8.

Replace Whispers at the Gate with Magic Ability.

Change Grip of Shadows to Grip of Shadows (★Action):
Grip of Shadows (★Action) - This model gains Telemetry for one round. (Other friendly models gain +2 to magic attack rolls against enemy models in the command range of a model with Telemetry.)

Change Prayers of Annihilation to Whispers at the Gate (★Action):
Whispers at the Gate (★Action) - This model gains Master of Ruin for one round. (Other models, friendly or enemy, suffer –2 ARM while within 5˝ of a model with Master of Ruin.)

Change Word of Ruin to Word of Ruin (★Action):
Word of Ruin (★Action) - Remove 1 essence point from each enemy Infernal model currently within 5˝ of this model. Add 1 essence point to each friendly Infernal model currently within 5˝ of this model.

The needle swung too far on his previous iteration. This one keeps all the delicious utility of the prior concept, but without the free Infinite Threat Auras (not really, but running let him be where he wanted, when he wanted. Now he has to earn his placement with good old fashioned walking. Keep us in the loop on how you feel about this change in your batreps.


Menite Archon

Gain Divine Inspiration:
Divine Inspiration - This model gains an additional die on melee attack and melee damage rolls. Discard the lowest die of each roll.

Much like it's Morrowan brother/sister/twin/frenemy? this Archon is picking up Divine Inspiration to help smooth out some dice rolls.


Morrowan Archon
CMD 8.
Cut Set Defense.

Awe is good, but that combined with Set Defense may have pushed the defensive capabilities of this model into the stratosphere. We're going to keep Awe, but cut Set Defense to keep this thing in line. A CMD reduction will also help Awe be a bit less oppressive.


Primal Archon
ARM 19.

Change Reality Anchor to:
Reality Anchor - Enemy models cannot be summoned within this model’s command range.

Add Roiling Earth:
Roiling Earth - When an enemy model advances and ends its movement within 3˝ of this model, the enemy model suffers Shadow Bind for one round. (A model suffering Shadow Bind suffers –3 DEF, and for one round when it advances it cannot move except to change facing. Shadow Bind can be shaken.)

Alright, we've been battling with Reality Anchor internally to get it into a happy place that isn't a rule monstrosity. We've opted to cut the various placement inhibitions on it to straight summoning, which puts basically all the questions on how it works to rest. Thanks everyone for your patience on that, I know you've all been waiting for an answer, and here it is.

Roiling Earth is a new ability to kind of keep the spirit of that alive, punishing foes for getting too close. Let us know how it feels in your battle reports.


Thamarite Advocate
Replace Sigil of Power (★Action)with That Which Does Not Kill You (★Action):

That Which Does Not Kill You (★Action) - When an attack destroys one or more enemy models in this models command range, you can remove d3 damage points from a friendly model in this model’s command range. That Which Does Not Kill You lasts for one turn.

Going with something a little different. This feels like a fun ability with some compelling synergies, so give it a whirl and tell us how it feels.


Theme Forces
Hearts of Darkness
Add the following special rule to this theme force:

Wretch models in this army gain the Magic Ability special rule That Which Does Not Kill You (★Action). (That Which Does Not Kill You (★Action) - When an attack destroys one or more enemy models in this models command range, you can remove d3 damage points from a friendly model in this model’s command range. That Which Does Not Kill You lasts for one turn.)

We liked the Advocate's new rule so much, we wanted to also give it to some of the Infernals. This should help enable some of the tougher models in HoD stay up, like Howlers, or let Lukas go hogwild with his Koolaid and not feel bad about it.


Heavy Metal
Change the second Special Rule to:

For every full 30 points of Cygnar warjacks and Cygnar battle engines in this army, you can add one Cygnar command attachment or small- or medium-based Cygnar solo to the army free of cost.

Sorry, you got your solo, but no more free Archons.


Wolves of Winter
Add Void Archon solos to Army Composition. No, this is not a typo.

Hey, sometimes cool things happen to cool people! We really liked the "creepy occultist/mad scientist" vibe of Wolves of Winter, and felt the Void Archon was a good fit, visually and thematically. Have fun!


Shadows of the Retribution
Add Void Archon solos to Army Composition.

Kinda what I said above. Sometimes cool things happen. The shadowy nature of, uh, Shadows of the Retribution felt like a good home for the Void Archon.


Llaelese Resistance
Add Menite Archon solos, Morrowan Archon solos, and Thamarite Archon solos to Army Composition.

Change the third Special Rule to:

For every full 20 points of units and solos in this army, you can add one command attachment or small- or medium-based solo to the army free of cost. Free command attachments and solos do not count toward the total point value of units and solos in the army when calculating this bonus.

You get an Archon! And you get an Archon! However, you don't get them for freesies. Also, remember that the Menite Archon doesn't play nice with the Archons of those clearly punier gods, so you don't get them all at once.


The Exalted
Add Void Archon solos to Army Composition.

The Void Archon is just finding his way into tons of theme forces! Makes sense though, it is definitely very creepy and strange.


Bump in the Night
Change the second Special Rule to:

For every 20 points of Grymkin units and Grymkin battle engines in this army you can add one Malady Man unit, command attachment or small- or medium-based solo to the army free of cost. Free command attachments do not count toward the total point value of units in the army when calculating this bonus.

Sorry, no more free Archons for Grymkin as well.

499
La taverne de BG / Re : Devourer's Host : on prend les paris ?
« le: 24 avril 2019 à 11:15:36 »
Je ne joue pas Cryx, mais quand je sors mes Tharn et que j'ai Asphy3 en face avec une brochette de warjacks, je sens pas l'adversaire sans aucun outil pour gérer les Ravagers. Au contraire même. Les UA et Shaman qui se font flinguer par des Hellfire boostés via les jacks arc node, ça calme bien.

500
Au final, nous étions cinq joueurs : Xann, Wulf, Raz, Yvanass et moi. Wulf' fait le premier bye, Xann le second, Yvanass le dernier. Yvanass gagne ses deux parties (contre Xann et moi) haut la main (surtout contre moi ^^ c'était plus tendu contre Xann, je crois). Je gagne contre Raz et Wulf'. Xann et Raz'... je crois que le Lord of the Feast a décidé du match. Je ne sais plus ce que donne le match Raz-Wulf.

J'ai gagné contre Wulf 8)

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