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NEWS en cascade

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Mhean:

--- Citer ---MKIII has been in development for 3-4 years. Codename: Egg Roll [Insert Chinese PTSD]

What has changed? - [3:50]
- We have rebalanced every model in the game. - Jason Soles
- Each warcaster has a unique, flavorful spell/ability. Some casters already had, some had to be added.
- Doubled the point scale.
- Addresses difference between Focus and Fury.
- New Mechanics:
- Power Up = Warjack are allocated a focus for starting in the caster's battlegroup.
- Spirit Bonds: As warbeasts die, Warlocks can gain fury "from the grave"
- Upped warjack/warbeast points. 28-30 points now.
- Games are still similar sized.

Why MK III vs MK 2.5?
- "Felt like the right time."
- "MKII got to a point where it was a time to readdress [interactions and power level]."
- "Look at the whole picture."

What were some lessons from MKII?
- "Punctuated by "setting huge base models free in the wild."
- "Played huge base models conservatively in places. Push them more in places"
- Global reset of the rules. Smooth things outs.
- Rework presentation. Organization to (hopefully) make information more accessible.
- Differences in Fury and Focus are addressed (in a meaningful way)

PREMEASURING
- "It already exists, felt like a loophole."
- No more 'Gotchas'

No more Fear/Terror

Change with Huge-Base Models [15:00]
- They feel like the monsters of the battlefield like they should.

Presentation of Story [17:00]
- Time-skip! Two-year jump.
- Flash-Point. First installment in a trilogy.
- Story line stuff. Resolutions and new things.
- No favorite character is safe. Plot armor is off! [~21:00]

Lock n Load
- Pre-purchasing and distribution stations to solve line issues

New Hordes Faction [Preview - LnL 2017] [29:00]
- Unlike anything they have ever done. "Weird stuff"
- "Things you have never been able to do before."
- Built from the ground-up under MKIII rules.
- "Feels like a complete little ecosystem as a faction, interesting reason for being in existence."

Next Primecast - Change to factions
--- Fin de citation ---

Les points de règles qui changent :

-Refonte de tous les modèles du jeu
- Capacité/sort unique par warcaster/lock
- Echelle de point doublée (100 au lieu de 50 par exemple)
- 1 focus aux jacks qui commencent leur activation dans la zone du caster
- Les warlock gagnent de la furie une fois leur warbeast morte
- Plus de points de warjacks (28-30 en moyenne)
- Prémesurage
- Plus de fear/terror
- Les colosses/gargants seront les "stars" : plus violents mais plus cher (le conquest vaudrait 4 juggernaut)

Une nouvelle faction pour Hordes est confirmée !
- Considéré comme bizarre
- Semble être un écosystème comme faction
- Règles particulières, avec une nouvelle faction de jouer.

eN-o-N-o:
Un point de focus au jack, ca va changer le jeu, surtout pour des caster comme Karchev / Harkevich.

Sans même parler pour les casters Synergie...

Je suis surtout content de pouvoir placer plus de juggernaut sur les tables.

Tza:
Vu qu’ils vont aussi changer les règles je pense qu'on a environ 0 idée sur l'impact réel que ça aura ;D.
Ça a l'air un peu dommage pour des profils comme le piaf Orboros qu'on a vu dans un livre sorti y'a 3 mois sans jamais avoir la fig par contre...

Ptit Nico:

--- Citation de: Tza le 12 avril 2016 à 09:01:21 ---Ça a l'air un peu dommage pour des profils comme le piaf Orboros qu'on a vu dans un livre sorti y'a 3 mois sans jamais avoir la fig par contre...

--- Fin de citation ---
*tousse* Inflictor *tousse*

eN-o-N-o:
J'avoue que j'aurais jamais joué le victor en mkii, c'est dommage...

EDIT :

Nico, c'est quoi l'inflictor ?

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