WARMACHINE/HORDES > CID : Intégration continue de développement des profils

[Cygnar] CID Battle Engines : Storm Strider

(1/10) > >>

Titi:
Voici les caractéristiques proposées pour notre Battle Engine dans le cadre du CID :

STORM STRIDER
SPD STR MAT RAT DEF ARM CMD 5 10 6 6 10 19 10FA: 2
Point Cost: 18
Base Size: Huge Base
Damage: 30

Construct
Immunity: Electricity
Pathfinder
Build Up Power - If this model uses its Normal Movement to aim, it gains d3 power tokens. This model can have up to three power tokens at any time. During its activation, this model can spend power tokens to boost one attack or damage roll for each token spent.
Conductor - When a friendly Stormsmith Stormcaller makes a Surge or Triangulation Stormcall, this model is considered to be another friendly Stormsmith Stormcaller.
Dual Attack - This model can make melee and ranged attacks in the same activation. When this model makes its initial melee attacks or a power attack, it can also make its initial ranged attacks. This model can make ranged attacks even while in melee.
Repulsor Field - When this model is hit with a melee attack, after the attack is resolved the attacking model is pushed 1˝ directly away from this model.
Superconduction - When a friendly Faction model makes an attack with a ranged weapon with Damage Type: Electricity targeting an enemy model in this model’s command range, the attacking model gains +2 to its attack roll.

Lightning Cannon [1x] (<—>) gun icon RNG: 14 ROF: 2 AOE: - POW: 15
Critical Disruption
Damage Type: Electricity
Lightning Generator - When a model is directly hit with a basic attack made with this weapon, lightning arcs from the model hit to d3 consecutive additional models. The lightning arcs to the nearest model it has not already arced to within 4˝ of the last model it arced to, ignoring this model. Each model the lightning arcs to suffers an unboostable POW 10 electrical damage roll XICONX. Lightning arc damage rolls are not considered to have been caused by an attack. Resolve lightning arc damage rolls simultaneously with the damage resulting from the attack that caused the lightning arc.
Stomp [1x] (<—>) sword icon RNG: 1 POW: 3 P+S: 13
Lightning Generator - see above

Titi:
Déjà : Youpi ! Il n'a plus besoin de se faire taper dessus pour gagner des power tokens ! ;D
Par contre, je ne pense pas que Conductor va nous pousser à jouer plus souvent les Stormsmith Stormcallers... ::)

nahpokt:
Conductor c'est pour le fluff mais effectivement ça sert pas à grand chose.

Les stormsmith stormcallers, fondamentalement ce qui fait qu'on ne les joue pas c'est quoi?
-Ils meurent TRES facilement
-Ils ont une attaque POW 10 qui ne disrupt que sur un critique (pour lequel on ne va quand même pas spammer du deadeye sur des solos) alors qu'on a déjà plein d'attaques de ce type avec les E-leaps et autres blagues


Pour nous motiver à les jouer, il suffit que leur attaque disrupt sur un damage et qu'ils aient la même règle de défense que les stormsmith grenadiers et là je pense qu'on les verra.

Arhnayel:
Il a l'air bien votre BE. Superconduction, Repulsor Field, Build Up Power, deux tirs POW 15 et critical disruption... c'est sympa sur le papier.

Titi:
C'est sûr ! J'ai déjà plus envie de le ressortir notre "Arpenteur des Tempêtes" ! ;D

Navigation

[0] Index des messages

[#] Page suivante

Utiliser la version classique