Auteur Sujet: prochain CID le 06/02/2019: Pirates  (Lu 38534 fois)

0 Membres et 1 Invité sur ce sujet

Hors ligne TheLazyHase

  • Héros
  • ********
  • Messages: 3387
    • Voir le profil
Re : Re : Re : Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #50 le: 07 février 2019 à 11:06:26 »
Ils sont privateer dans le thème.

(Information qui est dans le message de Mhean quelques postes plus haut, merci de vérifier un peu ce que tu dis quand c'est pour contredire quelqu'un.)
Ben relis Rockbottom. Ce que tu dit est vrai mais n'est pas le probléme.

Hors ligne Conar le Barban

  • [BGT] Modérateurs de section
  • Héros
  • **********
  • Messages: 3243
  • [WTC] 2016 ou pas
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #51 le: 07 février 2019 à 11:12:22 »
En effet, et je donne la raison vu que c'est plus constructif que de digresser : Rockbottom marche que sur les Sea Dogs.
Analysis Paralysis

Hors ligne Tiamat64

  • Apprenti
  • ***
  • Messages: 96
    • Voir le profil
    • E-mail
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #52 le: 07 février 2019 à 14:23:26 »
Pour compléter la première page








« Modifié: 07 février 2019 à 15:02:06 par Tiamat64 »

manu74

  • Invité
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #53 le: 07 février 2019 à 15:08:39 »
Lol. Fulguro-poing !!!

Hors ligne John McForester

  • [BGT] Animateur
  • Immortel
  • ********
  • Messages: 6379
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #54 le: 07 février 2019 à 17:07:12 »
Le colosse est lol, le heavy sympa, mais qu'est-ce que les légers sont laids...
Ah oui mais s'il faut lire les règles maintenant, où va le monde ?



Steam Powered Dukes

Hors ligne Tiboutchou

  • Apprenti
  • ***
  • Messages: 89
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #55 le: 08 février 2019 à 09:10:40 »
Citation de: PPS_Jeff
Hello everyone!

This is a small update. Note: THIS PDF DOES NOT ADD ANY BALANCE CHANGES TO ANY MODELS IN CID, NOR DOES IT CHANGE ANY OF THE MODELS IN CID.

This update is exclusively to correct a couple small, but meaningful typos that slipped through the cracks into the release PDF. Again, this PDF does not change any models except to correct a pair of small errors we failed to correctly update before we generated the playtest PDF.

Model Corrections:

Swashbuckler's MAT was incorrectly listed as 5. It should be 6, just like the Buccaneer. Fixed!

Scallywag's ARM was incorrectly listed as 15. It should be 16, just like the Buccaneer and Swashbuckler. Fixed!

This should give everyone all the correct info to playtest the models for this weekend. Sorry for any confusion this caused.

Hors ligne Allan255

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4793
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #56 le: 08 février 2019 à 14:41:47 »
Ah ben je trouvais bizarre hier soir que le Swashbuckler n'ait que 5 de MAT (bon ça m'aurait pas beaucoup aidé à toucher un Angelius, mais quand même...)

Eh, n'empèche que j'étais pas loin avec ma première remarque dans ce post : ils en profitent pour faire tester un   caster Cryx ! (partisan)  :D
No comment sur le "nouveau" colosse en récupérant le moule du Galleon.
En parlant du Galleon, a voir si sa nouvelle grue permet des trucs rigolos, avec le feat de Shae ça fait 5" de menace en plus pour un truc .. ça peut surprendre.
Fiona, le changement sur les cultistes est bien, ça fait quasiment un upkeep gratuit par tour (ça compense le fait qu'on n'ait pas d'attachement pour le caster en talion charter), et le Dark Rituals est excellent (même si en partie j'ai pas réussi à m'en servir). Je regrette un peu la disparition de Nonokrion Brand (type magique et ignore fig intervenantes). Avant avec elle je trouvais qu'elle se contentait de distribuer son focus aux jack, maintenant elle n'en a plus assez.

Pour les sea dog, le tough de base simplifie les choses. Dommage que la capacité de remplacement sur rockbottom soit un peu naze (il aurait mieux valu être immunisé aux effets continus plutôt que les enlever ... ou pouvoir enlever un sort ennemi qui affecte l'unité). Pour les riflemen, ils ont un peu servi dans ma partie, le fait de pouvoir en avoir deux gratuits avec le thème va peut être inciter à les jouer (le point blank avec un fusil long est débile, mais pratique)
Les press gangers ... alors dans une armée ou le concept est d'avoir des troupier pas terrible qui sont buffés et synergisent avec les solos et le reste de l'armée, ce serait génial de pouvoir les déployer à l'autre bout de la table avec ambush ou ils seront du coup ... ben des troupiers pas terrible à l'autre bout de la table sans support  :P
Le canon, il est pas cher, il bouge beaucoup ... mais il tire mal, pas loin et ne fait pas vraiment de dégâts .. à poser sur la table pour faire rire son adversaire (et après on reprend le commodore, qui lui envoit des boulets, pas des flashball)
 
Passons aux solos.
Grogspar et Hawk coutent plus cher ! ben du coup ils passent juste en tête des solos à mettre gratuits grace au thème... voila voila ... hmfff
MacNaile : artillerist, artillerist, artillerist .. et ben non artillerist voila
Bradigan : quand les étoiles s'alignent il peut faire mal .. voire même très mal, et mourrir ensuite comme une merde.

Un petit tour sur les jacks
Plus d'armure, c'est bien, mais ce n'est pas ça qui va les sauver
Le Freebooter à mon avis manque soit de MAT, soit de P+F, heureusement il n'est pas cher
Le Buccaneer n'était déjà pas terrible, un point de plus et hop poubelle
Le Swashbuckler .. il a l'air sympa, mais je vois pas à quoi l'utiliser (détruire la moitié d'un autre jack léger, que plus personne ne joue ? dépenser trois points de focus pour tuer un champion troll ou un man o war khador avant de se faire exploser par un autre membre de l'unité)
Scallywag : pareil, il a l'air de faire encore plus de truc, mais je vois pas trop comment l'utiliser pour qu'il soit rentable
Mariner : 2" d'allonge .. bien .. allez un petit effort, P+F 18 et il est super
Le Swabber : euh ? même pas Shield Guard avec un concept pareil ??? Il a un joli harpon ... avec il va pouvoir drag ses ennemis pour .... leur taper dessus à coup de bouclier. J'adore le concept du Jack de tir qui se met lui-même en mêlée. L'étape suivante c'est le jack qui tien son épée par la lame.


Et pour finir, la cerise dans le verre de Rhum : Le Powder Monkey. Totalement fumé. Mettez m'en une douzaine. Comment ça on peut en prendre que 3 ?

« Modifié: 08 février 2019 à 14:45:50 par Allan255 »

Hors ligne connetable_pa

  • [WTC] 2014
  • Héros
  • *
  • Messages: 3441
    • Voir le profil
    • E-mail
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #57 le: 08 février 2019 à 17:50:59 »
T'es irrécupérable Allan ^^
c'est normal que mon ordi rame autant quand PA joue ?

C'est PA qui est trop rapide pour le rafraichissement de l'écran :D

Hors ligne Allan255

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4793
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #58 le: 13 février 2019 à 12:11:41 »
Mise à jour !
Citer
Fiona the Black

Warjack Points 29 to 28

Added the "enemy" tag to Soulfire to prevent excessive "kill my own models for massive focus" abuses.

The new Fiona has been well-received. We have very lightly toned her free points to keep her in check. Also, we wanted to tackle a possible Soulfire abuse before it went into the wild. Making Soulfire an AOE opened it up to potential focus shenanigans, so let's just nip that in the bud right now.

Mariner

Ship Gun AOE 3" to 4"

We wanted to give the gun a little bit more 'oomph,' so we bumped the AOE size from 3" to 4."

Sea Dog Pirates

Unit cost from 8/13 to 7/11

Pretty simple points adjustment. We definitely love seeing lots of Pirates on the battlefield, and this should make fielding a couple units of them a little less draining on your lists.

Sea Dog Pirate Rifleman

RAT 5 to 6

Added Sniper

There are a couple directions we've discussed taking the Pirate Rifleman. We've settled on doubling down on his ranged gameplay. RAT 6 lets him hit a little more accurately when he is actually making ranged attacks (as opposed to Point-Blank shots in melee). Sniper means he is a bit more threatening with his ranged attacks as well, and can help mitigate Tough targets.

Lord Rockbottom

Paymaster [Sea Dog] to Paymaster [Privateer]

We are opening up the options of targets for Rockbottom's Paymaster rule. In practice, this will allow him to target Scharde units in the Talion theme. We are keeping a close eye on this, because Scharde pirates with their sprays under the effects of Money Shot could be... potent.

Devil's Shadow Mutineers

Morland's Cutlass RNG 0.5" to 1"

Cost from 8 to 7

Morland joins Mar in the 1" crowd to make him a little easier to position. Additionally, the unit was made a tad cheaper. We're keeping an eye on this unit, so please keep the feedback coming.

Swabber

Girded to Shield Guard

We swapped Girded to Shield Guard. This should help keep some of your more valuable pieces alive once your Pirates have been whittled away, or provide a little more ranged insurance for your 'casters.

Captain Rahera, Terror of the Wailing Sea

Feat changed from Blood-Bound and Critical Decapitation to casting Manifest Destiny immediately for free and providing Sprint to her army.

Windstorm changed to Rough Seas (please read her card for full details).

Rahera got a little bit of an overhaul here. Her feat changed entirely to give her a free casting of Manifest Destiny and also provide Sprint to her army. This should help with her focus problems during a critical feat turn, as well as provide some pretty crazy mobility to her entire army.

Windstorm was swapped out for a new spell, Rough Seas. Rough Seas has some similar properties to Windstorm, but it blankets your own models within your control area, as opposed to requiring your opponent being in your bubble. It is fairly similar to Sandstorm, on the Desert Hydra in Skorne. This should be her premiere ability for delivering her army across the table.

Please keep a close eye on her new feat and Rough Seas and keep the battle reports coming.

Blockader

Fire Breathers SP 8 to SP 10

Added Shooting Gallery

The Blockader is a great punchy colossal, but was a bit lacking in the ranged department. Now it has an alternative to just rocket punching things in the mouth. Now it can also lay down a flurry of fiery death at close range when it needs. We definitely want to keep the Blockader as the more "in-your-face" colossal in comparison to the more emphasized game play of the Galleon.

Mercenary Theme Force: Talion Charter

Change the "Bombardment" benefit to

After models are deployed at the start of the game, you can choose up to three points on the table at least 10˝ away from the nearest enemy model. Roll deviation from each of these points, with direction 1 on the deviation template pointing directly toward the rear edge of your opponent's deployment zone. On a roll of 1 or 2, deviate toward direction 1. On a roll of 3 or 4, deviate toward direction 2. On a roll of 5 or 6, it deviate toward direction 6. Center a 4˝ AOE on each point of impact. These AOES are hazards and rough terrain that remain in play for the first round of the game. A model entering or ending its activation in one of these AOEs suffers an unboostable POW 12 blast damage roll XICONX.

With this change, the opening bombardment will now only scatter towards your opponent. This should remove the negative experience of your own bombardment drifting back into your own models and make your own life difficult!
Rien d'exceptionnel, les plus gros changement sont sur Rahera et le bonus du thème, qui faisaient parti des éléments les plus critiqués.
« Modifié: 13 février 2019 à 12:15:22 par Allan255 »

Hors ligne BicheNeuve

  • Brave
  • *******
  • Messages: 1510
    • Voir le profil
    • E-mail
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #59 le: 13 février 2019 à 12:19:49 »
Il avait pas été question de Ayana et Holt en début de CID ?
Le doute détruit beaucoup plus de rêves que l'échec.

Hors ligne Rawr

  • Héros
  • ********
  • Messages: 2081
    • Voir le profil
    • E-mail
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #60 le: 13 février 2019 à 12:45:11 »
Le bonus de bombardement est cramé putain
Instagram : gugussespainting

Hors ligne Journeyman

  • Héros
  • ********
  • Messages: 2095
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #61 le: 13 février 2019 à 13:26:20 »
Il avait pas été question de Ayana et Holt en début de CID ?

Il a été question qu'il ne serait pas partisan rétribution même si c'était demandé encore et encore  :P

Arhnayel

  • Invité
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #62 le: 13 février 2019 à 13:39:25 »
Citer
Le bonus de bombardement est cramé putain
S'il n'y avait que ça.

Hors ligne Ptit Nico

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4829
  • Spécialiste en défaite à la clock
    • Voir le profil
Re : Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #63 le: 13 février 2019 à 13:52:16 »
Citer
Le bonus de bombardement est cramé putain
S'il n'y avait que ça.

Ah oui, qu'est-ce que tu vois d'autre de cramé ?
Clic clac, merci Kodiak !

Arhnayel

  • Invité
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #64 le: 13 février 2019 à 13:56:23 »
Mon repas de ce midi.

manu74

  • Invité
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #65 le: 13 février 2019 à 13:59:42 »
c'est clair que la POW12 direct ca calme. au dela de l'interet tactique du terrain diff.
mais y a des armees qui s'en fouteront royalement aussi.

Mon repas de ce midi.

J'aime :D

Mon slip.

Hors ligne John McForester

  • [BGT] Animateur
  • Immortel
  • ********
  • Messages: 6379
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #66 le: 14 février 2019 à 08:46:14 »
Hey c'est drôle contre des Satyxis raiders ça ! C'est du blast et du terrain difficile à la fois, du coup même si elles font les malignes avec force barrier vu que c'est une option elles pourront pas ignorer aussi le terrain difficile :P

Ah oui mais s'il faut lire les règles maintenant, où va le monde ?



Steam Powered Dukes

Hors ligne Hashel

  • Spécialiste
  • ******
  • Messages: 786
  • Casual Khador
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #67 le: 14 février 2019 à 09:11:51 »
C'est à ce moment précis que tu te dis "Hey ! Mais j'ai un caster avec solid ground dans ma faction ! J'ai plus qu'à trouver un moyen de donner pathfinder à mes unités au T1."

Hors ligne Gorbar

  • Spécialiste
  • ******
  • Messages: 833
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #68 le: 15 février 2019 à 13:47:20 »
Bête question mais sur un cid pirates pourquoi ils ont pas mis les swamp gobber river raiders dedans? Quelqu'un qui a mieux suivi le cid que moi a t'il eu l'info?
Franchement, je pense qu'ils pourraient être revu un peu mais bon, je suis pas expert en cid :)

Hors ligne Ptit Nico

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4829
  • Spécialiste en défaite à la clock
    • Voir le profil
Re : Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #69 le: 15 février 2019 à 13:55:31 »
Bête question mais sur un cid pirates pourquoi ils ont pas mis les swamp gobber river raiders dedans? Quelqu'un qui a mieux suivi le cid que moi a t'il eu l'info?
Franchement, je pense qu'ils pourraient être revu un peu mais bon, je suis pas expert en cid :)

Parce qu'ils ne peuvent pas tout mettre.
Clic clac, merci Kodiak !

Hors ligne Stalker

  • Membre
  • *****
  • Messages: 276
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #70 le: 15 février 2019 à 18:20:35 »
[MODÉRATION]
« Modifié: 18 février 2019 à 17:43:29 par GRUXXKi »

Hors ligne Ptit Nico

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4829
  • Spécialiste en défaite à la clock
    • Voir le profil
Re : Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #71 le: 15 février 2019 à 19:33:35 »
C'est ce que m'a dit ta maman :'(

Euh on n'a pas élevé les cochons ensemble mon cher Lucius.
Clic clac, merci Kodiak !

Hors ligne Tiboutchou

  • Apprenti
  • ***
  • Messages: 89
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #72 le: 16 février 2019 à 08:36:39 »
Update hier soir :

Citation de: PPS_Jeff
Good morning, afternoon, evening (wherever in the world you are!), and today I have a nice little update hot off the presses for you. This update primarily focuses on addressing some elements of Rahera and the Scallywag.

BUT WUT ABOT MUH SWASHBUCKLER?

Don't worry, we definitely have not forgotten about the little guy. In fact, here is at the forefront of our thoughts! We beat the drum to encourage more play test feedback, and you have delivered, and are continuing to deliver. As a result, we are holding off over the weekend to ring the succulent playtest sponge as dry as possible of all your feedback before we make a call on the Swashbuckler. Expect an update on Monday (but remembers, things can change!).

Anyways, with that said, let's get to the changes.

Sea Dog Pirate Rifleman

Cut Combined Ranged Attack
Cut Sniper
Cut Point Blank*
Add Wild Shot
Point Cost 2 to 1

*also missed this one on the first pass. See, this is what happens when things get muddled up by Snowpocalypse!


We're trying out a different direction with the Rifleman. We reduced their potential ranged output/reliability by cutting CRA and Sniper, and replaced it with Wild Shot so they can shoot before the unit charges or whatever. This direction should give them a bit more flexibility on picking their targets and give them something to shoot most turns. This can be used to potentially disengage your own models before charging, or firing at totally different targets before charging something separate. Or just keep them in the back and shoot.. something!

We also cut their cost to 1. So that is a thing.

Please try these guys out and tell us what you think in battle reports and the feedback form!


Swashbuckler

Add Open Fist to the Clamp

Ha ha! Gotcha! We did sneak a quick change in, but this one is kind of a given. Again, we plan to address the Swashbuckler further after giving everyone the full weekend to play test and provide general feedback, so don't sweat it, the changes don't end here.


Scallywag

Point Cost 10 to 9
Change Bond from Gang Fighter to Groundwork
Add Gang Fighter
Cut Feign Death
Cut Rise
Cut Hit the Deck*

*sorry, missed this on the first pass


We cut some of Scallywag's native defensive abilities and baked them into his Bond with Shae. Then, we just moved his Gang Fighter straight onto his card. So, with his new Bond, he should be particularly harder to pin down with Shae, but should always bring a decent damage output regardless of which caster he is with. Also, he got a tad cheaper. This should make him a more attractive option overall. Please let us know your thoughts in batreps and the feedback form!


Captain Rahera, Terror of the Wailing Sea

Add living tag to Sprint aspect of feat
Change Rough Seas RNG reduction from -5 to -3


Rough Seas is... rough, to play against. It was a pretty non-interactive spell in it's original form, so we curtailed the range reduction from 5" to 3." This should bring it in-line with other similar effects, still making it an extremely useful spell from providing some counter-play and requiring a bit more thoughtful placement. We also swung the pendulum a bit too far with her feat, which turned her into a more 'jack-emphasized caster. Now her feat provides tangible benefits to her battlegroup and her units without favoring either. Also, let's be real, we weren't wild about Sprinting Banes of various types.

---

Thank you everyone for everything you do to help out in the CID process. Remember, the types of feedback we favor the most are the feedback form and battle reports, so make sure that is where you are focusing your attentions... if you want to get our attention! If you post a battle report, please make sure you also fill out a feedback form response, because we look very closely at those results!

Thanks again!
« Modifié: 16 février 2019 à 09:06:05 par Tiboutchou »

Hors ligne Kaelis

  • Héros
  • ********
  • Messages: 2423
    • Voir le profil
    • E-mail
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #73 le: 16 février 2019 à 12:06:41 »
Bien qu'ayant revendu tout mon Mercenariat, j'ai jetté un oeil rapide au truc et sans conneître la méta ou ce genre de choses, je trouve vraiment rafraîchissant tout le taf fait sur Fiona The Black, qui aurait continué à être mon 'caster préféré! Et y a deux trois concepts vraiment sympa!
"Rise and rise again, until lambs become lions." Credo du joueur Merco.

Padawan officiel de REM. Nemesis officielle de Manu74.

Hors ligne Allan255

  • Maître
  • *********
  • Messages: 4793
    • Voir le profil
Re : prochain CID le 06/02/2019: Pirates
« Réponse #74 le: 18 février 2019 à 11:27:28 »
Mouais ... je sais pas trop quoi penser de la modification sur les Rifleman. Beaucoup d'efforts pour pas grand chose à mon avis. Le principe de vouloir ajouter une UA orientée "Ranged" dans une unité clairement orientée "Mêlée" est bancal à la base. Au moins avec Sniper, il y avait moyen de faire quelque chose avant d'aller au corps à corps. A priori ils seraient destinés à permettre à des membres de l'unité engagés de charger ... mais sans attaque combinée, sans possibilité de viser avant de tirer, sans bonus de piecette (parceque donner money shot à l'unité qu'on veut faire charger c'est un peu naze) c'est quand même plutot aléatoire.