Auteur Sujet: CID Oblivion début le 17/04  (Lu 36179 fois)

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Hors ligne Gorbar

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Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #75 le: 20 avril 2019 à 22:48:23 »
Trop cool, on peut plus avoir d'Efaarit gratos en WWFF, merci les archons ! :D
même réflexions pour thornfall... Déjà que c'était peu jouer on les verras plus.

Le gars a précisé que c'était intentionnel de les supprimer des choix gratuit... No comment.
« Modifié: 20 avril 2019 à 22:56:36 par Gorbar »

Hors ligne TheLazyHase

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Re : Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #76 le: 20 avril 2019 à 23:53:39 »
Le gars a précisé que c'était intentionnel de les supprimer des choix gratuit... No comment.

Il a rajouté aprés deux fois "j'ai pas d'informations à transmettre". Et ils avaient déjà rien justifié sur les changements parce que Jeff s'était coupé le doigt. Le jeu c'est de pas rire nerveusement devant l'excuse.

Je sais pas dire si Pagani avait une grosse influence ou pas, mais c'est certain qu'il savait au moins vaguement communiquer.

Hors ligne hashut

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Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #77 le: 23 avril 2019 à 12:06:29 »
Des règles à chier, et une figurine immonde.

Parfait, ça fait moins de pognon perdu !

Ca c est parce que tu as été attaqué par un raton laveur plus jeune ?


Hors ligne TheLazyHase

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #78 le: 23 avril 2019 à 14:54:22 »
Sinon j'ai testé le void Archon hier. Y a des photos : https://imgur.com/a/D2Cn4C7

Comme j'ai la flemme de traduire tout le BR, on va dire que ca a changé le match de "impossible pour Xerxis" à "y a vraiment des trucs à faire". L'archon est mort super vite par contre, du coup y a peu de conclusions à sortir.

L'archon a l'air super fragile, mais ici serait mort solide ou pas.

Hors ligne Wogshrog

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #79 le: 23 avril 2019 à 21:49:43 »
Update 2 dispo. J'ai la flemme de copier mais ça rajoute friendly sur soulward et direct spirit en gros.

Hors ligne TheLazyHase

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #80 le: 23 avril 2019 à 21:54:27 »
Pour les génériques :
* soul ward et direct spirits n'empéche plus l'adversaire de récolter les âmes de ses propres modéles, ce qui est trés bien !
* telemetry n'est plus friendly faction, juste friendly. +2 au toucher pour cryx notamment du coup

Sinon, modéle par modéle :
* le void archon n'est pas changé
* les autres gagnent entre 2 et 6 boxes
* les archons pas void sont globalement tous reworké, c'est long à expliquer. Le plus visiblement grobill, c'est Awe sur le Morrowan archon. Les autres ont l'air acceptables maintenant
* les efaarits reviennent en TF \o/
* les nouveaux morrowans sont un peu reshuffle, mais rien de super hyper notable là comme cela.

Hors ligne Rawr

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #81 le: 23 avril 2019 à 22:51:48 »
L'archon morrow est tellement thon maintenant.
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Hors ligne Ygemethor

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #82 le: 23 avril 2019 à 22:52:07 »
Awe avec Haley3 m'a l'air d'être l'idée du siècle.

Hors ligne TheLazyHase

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Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #83 le: 23 avril 2019 à 23:26:30 »
L'archon morrow est tellement thon maintenant.

Ca dépend, ca se place comment comparé aux rocketmans avec Awe ?

Hors ligne Chapal

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #84 le: 24 avril 2019 à 02:17:23 »
Haley 3 + Archon Morrowan + Sword knights = def 19
Ajoutez à ça Hand of Divine + Flank Warjack...
« Modifié: 24 avril 2019 à 02:19:45 par Chapal »

Hors ligne stabe

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #85 le: 24 avril 2019 à 08:48:01 »
L'archon Dhunian, je trouve qu'il commence à s'envisager.
Le Mother Embrace qui soigne 1D3 sur un friendly model, couplé à un sacrifice de Whelps, ça peut être rigolo (même si c'est pas foufou)
Righteous Fury, ça serait pas mal que ça donne à un friendly model plutôt le +2 str et +2 arm
Serenity, ouais bof
Soul Ward inchangé
Threads of Life, ça peut être sympa avec des champions ou des warders qui se prennent une charge

Bref, on est encore loin du "meilleur support" du jeu je trouve, surtout pour la déesse de la terre, mais on y vient tout doucement je trouve :)

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #86 le: 24 avril 2019 à 09:17:02 »



Clic clac, merci Kodiak !

Hors ligne Mhean

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #87 le: 24 avril 2019 à 12:40:18 »
Cygnar est en train de se doter de liste qui commence à taper sec quand même, ça fait vachement plaisir :)
Thyra c'est pèté.
Terminus n'a aucun mauvais match up.
Sauf quand c'est un mauvais match up.

Hors ligne Titi

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #88 le: 24 avril 2019 à 14:50:20 »
Ouip ! :)

(Et je vais me coller un avertissement pour mon mono-ligne, non mais ! >:()
"Bon bin, plus qu'à attendre de voir à quoi va ressembler le futur Cygnar..."

manu74

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Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #89 le: 24 avril 2019 à 14:51:54 »
(Et je vais me coller un avertissement pour mon mono-ligne, non mais ! >:()

Ta vie sexuelle ne nous regarde pas.

Hors ligne Razhoir

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #90 le: 26 avril 2019 à 08:44:25 »
CID week 2 update !
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Tyrant Xerxis
Change Stir the Blood to:
Stir the Blood - RNG 5. Target friendly Faction warrior model/unit. If the model/unit is in range, each affected model gains +2 to its next melee attack damage roll this turn.

SPOILER ALERT! This is a change to Stir the Blood across the board to make the ability way more usable, and not go sideways when you have units do things like Vengeance. Xerxis is not in this CID, but he is one of the models impacted by this. Enjoy this newer, way friendly to use version of this rule!


Soul Stalker
Change Soul Claiming to:
Soul Claiming - When a living enemy model is destroyed within 4˝ of this model while this model is in its controller’s control range, its controller gains the destroyed model’s soul token regardless of the proximity of other models

Cut Soul Ward.

Also NOT joining the CID, but keeping you up-to-date on some changes. With the Soul Ward change, the ability basically didn't do anything on the Soul Stalker, and we wanted to keep you apprised of the direction we will be taking it.


Precursor Knights
Drop Cost to 8/14.

Changing Spell Ward to Sacred Ward was a good first step. Hopefully, this'll be the last step to landing Precursor Knights in that sweet spot.


Battle Priests
Increase STR to 6.
Gain Tough XICONX.

Gain Light of Faith:
Light of Faith - While within 2˝ of this model, undead and infernal models suffer –2 STR and DEF.

Gain Protection of the Prophet:
Protection of the Prophet - While B2B with this model, models in its unit gain Tough XICONX.

Cut Righteous Fury.
Cut Shield Guard
Increase melee attacks to x2.

More radical changes for this little guy. Despite our original intention of this fellow only having a single attack, we discussed it internally and are opting to go with multiple attacks, because frankly it was pretty confusing that he was wielding two weapons but that wasn't reflected in his stats. Keep the feedback coming on these duders, because we want them to be cool and fun to play with! This version gains a little bit more hitting power and toughens up your unit, while impeding unholy foes.


Grand Master Gabriel Throne

Change Stir the Blood to:
Stir the Blood - RNG 5. Target friendly Faction warrior model/unit. If the model/unit is in range, each affected model gains +2 to its next melee attack damage roll this turn.

You may have seen from Xerxis above, but we are cleaning up Stir the Blood gamewide to make the ability be waaaaaay more intuitive. Now it won't be hampered by things like Vengeance.


Glyn Cormier, Illuminated One

Add "Llaelese" to her sub-header.
Drop Banisher's RNG to 10.

Change Banish to:
Banish - When this weapon damages an enemy non-warcaster, non-warlock, non-infernal master, after the attack is resolved you can place the enemy model anywhere completely within 1˝ of its current location. A model can be placed by Banish only once per turn.

Toss this lady into your Llael lists! Also, some slight changes to Banisher, reducing the range, and now requiring damage for the teleport effect.


Hermit of Henge Hold
Drop CMD to 8.

Replace Whispers at the Gate with Magic Ability.

Change Grip of Shadows to Grip of Shadows (★Action):
Grip of Shadows (★Action) - This model gains Telemetry for one round. (Other friendly models gain +2 to magic attack rolls against enemy models in the command range of a model with Telemetry.)

Change Prayers of Annihilation to Whispers at the Gate (★Action):
Whispers at the Gate (★Action) - This model gains Master of Ruin for one round. (Other models, friendly or enemy, suffer –2 ARM while within 5˝ of a model with Master of Ruin.)

Change Word of Ruin to Word of Ruin (★Action):
Word of Ruin (★Action) - Remove 1 essence point from each enemy Infernal model currently within 5˝ of this model. Add 1 essence point to each friendly Infernal model currently within 5˝ of this model.

The needle swung too far on his previous iteration. This one keeps all the delicious utility of the prior concept, but without the free Infinite Threat Auras (not really, but running let him be where he wanted, when he wanted. Now he has to earn his placement with good old fashioned walking. Keep us in the loop on how you feel about this change in your batreps.


Menite Archon

Gain Divine Inspiration:
Divine Inspiration - This model gains an additional die on melee attack and melee damage rolls. Discard the lowest die of each roll.

Much like it's Morrowan brother/sister/twin/frenemy? this Archon is picking up Divine Inspiration to help smooth out some dice rolls.


Morrowan Archon
CMD 8.
Cut Set Defense.

Awe is good, but that combined with Set Defense may have pushed the defensive capabilities of this model into the stratosphere. We're going to keep Awe, but cut Set Defense to keep this thing in line. A CMD reduction will also help Awe be a bit less oppressive.


Primal Archon
ARM 19.

Change Reality Anchor to:
Reality Anchor - Enemy models cannot be summoned within this model’s command range.

Add Roiling Earth:
Roiling Earth - When an enemy model advances and ends its movement within 3˝ of this model, the enemy model suffers Shadow Bind for one round. (A model suffering Shadow Bind suffers –3 DEF, and for one round when it advances it cannot move except to change facing. Shadow Bind can be shaken.)

Alright, we've been battling with Reality Anchor internally to get it into a happy place that isn't a rule monstrosity. We've opted to cut the various placement inhibitions on it to straight summoning, which puts basically all the questions on how it works to rest. Thanks everyone for your patience on that, I know you've all been waiting for an answer, and here it is.

Roiling Earth is a new ability to kind of keep the spirit of that alive, punishing foes for getting too close. Let us know how it feels in your battle reports.


Thamarite Advocate
Replace Sigil of Power (★Action)with That Which Does Not Kill You (★Action):

That Which Does Not Kill You (★Action) - When an attack destroys one or more enemy models in this models command range, you can remove d3 damage points from a friendly model in this model’s command range. That Which Does Not Kill You lasts for one turn.

Going with something a little different. This feels like a fun ability with some compelling synergies, so give it a whirl and tell us how it feels.


Theme Forces
Hearts of Darkness
Add the following special rule to this theme force:

Wretch models in this army gain the Magic Ability special rule That Which Does Not Kill You (★Action). (That Which Does Not Kill You (★Action) - When an attack destroys one or more enemy models in this models command range, you can remove d3 damage points from a friendly model in this model’s command range. That Which Does Not Kill You lasts for one turn.)

We liked the Advocate's new rule so much, we wanted to also give it to some of the Infernals. This should help enable some of the tougher models in HoD stay up, like Howlers, or let Lukas go hogwild with his Koolaid and not feel bad about it.


Heavy Metal
Change the second Special Rule to:

For every full 30 points of Cygnar warjacks and Cygnar battle engines in this army, you can add one Cygnar command attachment or small- or medium-based Cygnar solo to the army free of cost.

Sorry, you got your solo, but no more free Archons.


Wolves of Winter
Add Void Archon solos to Army Composition. No, this is not a typo.

Hey, sometimes cool things happen to cool people! We really liked the "creepy occultist/mad scientist" vibe of Wolves of Winter, and felt the Void Archon was a good fit, visually and thematically. Have fun!


Shadows of the Retribution
Add Void Archon solos to Army Composition.

Kinda what I said above. Sometimes cool things happen. The shadowy nature of, uh, Shadows of the Retribution felt like a good home for the Void Archon.


Llaelese Resistance
Add Menite Archon solos, Morrowan Archon solos, and Thamarite Archon solos to Army Composition.

Change the third Special Rule to:

For every full 20 points of units and solos in this army, you can add one command attachment or small- or medium-based solo to the army free of cost. Free command attachments and solos do not count toward the total point value of units and solos in the army when calculating this bonus.

You get an Archon! And you get an Archon! However, you don't get them for freesies. Also, remember that the Menite Archon doesn't play nice with the Archons of those clearly punier gods, so you don't get them all at once.


The Exalted
Add Void Archon solos to Army Composition.

The Void Archon is just finding his way into tons of theme forces! Makes sense though, it is definitely very creepy and strange.


Bump in the Night
Change the second Special Rule to:

For every 20 points of Grymkin units and Grymkin battle engines in this army you can add one Malady Man unit, command attachment or small- or medium-based solo to the army free of cost. Free command attachments do not count toward the total point value of units in the army when calculating this bonus.

Sorry, no more free Archons for Grymkin as well.

Arhnayel

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #91 le: 26 avril 2019 à 11:47:20 »
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Primal Archon
ARM 19.

Change Reality Anchor to:
Reality Anchor - Enemy models cannot be summoned within this model’s command range.

Add Roiling Earth:
Roiling Earth - When an enemy model advances and ends its movement within 3˝ of this model, the enemy model suffers Shadow Bind for one round. (A model suffering Shadow Bind suffers –3 DEF, and for one round when it advances it cannot move except to change facing. Shadow Bind can be shaken.)

Le changement de Reality Anchor signifie sans doute que le Lord va se manger son nerf bientôt, et que PP ne voulait pas impacter les autres place effects (Shifting Stones, récursion etc.). La partie "cannot be summoned" contre les Infernals, rien d'autre ? Je n'ai pas le souvenir d'avoir vu le mot "summon" ailleurs que dans les règles des Infernals.

Contre-charge + Earth Shaker + Roiling Earth, sur le papier, ça sonne un peu débilement fort quand même. A voir en vrai ce que ça donne.

Hors ligne TheLazyHase

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #92 le: 26 avril 2019 à 12:03:39 »
Quand t'arrive à le placer, c'est *dévastateur*.

De ce que j'ai vu, c'est dur à placer, parce qu'il peut pas traverser les gens en contre chargeant, et a 1" de melee, donc ton adversaire peut réguliérement engager la premiére ligne sans qu'une contre charge soit possible, et il est souvent facile à engager pour l'empécher.

Mais si tu arrive à gérer ces problémes, c'est vraiment fort. C'est aussi beaucoup moins point and click que d'autres modéles trés fort.

Hors ligne Razhoir

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #93 le: 26 avril 2019 à 12:38:51 »
Le nouveau Primal est balèze certes, mais on connait tous les mécaniques pour passer à côté des contrecharges. D'autant que le "place" contourne aussi la nouvelle règle qui Shadow Bind. Enfin bon, comme dit Arhna, ça sent le nerf imminent pour notre seigneur du festin national :)

manu74

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Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #94 le: 26 avril 2019 à 14:42:54 »
Contre-charge + Earth Shaker + Roiling Earth, sur le papier, ça sonne un peu débilement fort quand même. A voir en vrai ce que ça donne.

Bah, en fait, si tu contre-charges, le mec a peut-etre pas fini son mouvement a 3" de toi avant ta contre-charge, donc ca change rien dans ces cas la.
Par contre maintenant le mec qui t'engages pour eviter la contre-charge, se mange shadow bind. Ce qui ne lui fait logiquement pas rater sa charge, ca emmerde surtout les gens qui side-step ou sprint.
Et ca, c'est assez cool comme tech en fait je trouve. Circonstanciel mais ca rappel le force lock des trolls mk2, fort quand ca trigge.
C'est aussi cool si t'as des models avec riposte ou genre, ils ont +3 a la touche, rigolo.
Et au pire si le mec tue ton archon en charge, le tour d'apres il est bloqué.

La ou ca devient fort c'est que ca marche sur les huge base ces trucs la, et ca peut vite devenir chaud de se placer a + de 3" avec une huge base.

Par contre la perte du contre au place universel, ca diminue vachement l'interet de se niquer 9pts dans ce model. Je dis pas qu'il les vaut pas, mais faut avoir besoin de sa tech relativement circonstanciel, pour pas juste prendre un heavy de plus.
« Modifié: 26 avril 2019 à 14:47:32 par Manu69 »

Hors ligne xanntrey

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Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #95 le: 26 avril 2019 à 16:48:19 »
Le nouveau Primal est balèze certes, mais on connait tous les mécaniques pour passer à côté des contrecharges. D'autant que le "place" contourne aussi la nouvelle règle qui Shadow Bind. Enfin bon, comme dit Arhna, ça sent le nerf imminent pour notre seigneur du festin national :)

je vais peut être rejouer plus vite que prévu alors xD

Hors ligne Razhoir

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Re : Re : Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #96 le: 26 avril 2019 à 18:17:58 »
Le nouveau Primal est balèze certes, mais on connait tous les mécaniques pour passer à côté des contrecharges. D'autant que le "place" contourne aussi la nouvelle règle qui Shadow Bind. Enfin bon, comme dit Arhna, ça sent le nerf imminent pour notre seigneur du festin national :)

je vais peut être rejouer plus vite que prévu alors xD

Tu rejoues quand même si je le prends plus dans mes listes en attendant le nerf?  :-X

Hors ligne xanntrey

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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #97 le: 26 avril 2019 à 18:24:34 »
contre toi oui xD


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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #98 le: 30 avril 2019 à 11:05:39 »
Le CID est terminé, je trouve que seulement 2 semaines c'est court pour équilibrer autant de models/themes, j'ai un peu peur pour la suite c'est loin d''être au point tout ça.
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Re : CID Oblivion début le 17/04
« Réponse #99 le: 30 avril 2019 à 11:27:39 »
15 jours ça fait amateur ou ils ont été deg de peu de la réactivité des gens sur le sujet.
de scheerder david 
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ecole Leclerc
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