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Sujets - David81

Pages: [1] 2
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Légion d'Everblight / Réflexion sur une liste Saeryn 50pts
« le: 10 décembre 2011 à 18:31:56 »
Suite au tournois Vassal, je souhaite faire évoluer la liste que j'ai joué afin de plus coller a ma façon de jouer, mais également à ce que j’attends de mes figs sur la table de jeu.

Je pensais partir sur une liste de ce genre :

Saeryn, Omen of Everblight +5
Shredder 2
Angelius 9
Ravagore 10
Seraph 8
Blackfrost Shard 5
Blighted Nyss Raptors (Leader and 4 Grunts)10
Swamp Gobber Bellows Crew (Leader and 1 Grunt) 1
Annyssa Ryvaal, Talon of Everblight 4
Blighted Nyss Shepherd 1
2 Spell Martyrs 2
Totem Hunter 3

Mais comme indiqué par Allan et SHWTD, le seraph fait rarement grand chose de la partie, et payer l'animus 8 points ça reste très cher. La liste n'ayant rien de spécial pour mettre le caster adverse KO, le seraph n'arrivera jamais a le blesser suffisamment.
Les gobbers auront également du mal à suivre les beast du fait de leur faible mouvement, (ils ne pourront pas courir comme les beast le premier tour, et se retrouveront donc à la traine). Les figs de cette listes étant toutes très rapides et généralement pathfinder, ça ne colle pas.

Du coup je me suis dit que je pourrais tenter d'intégrer le Typhon à la place du Seraph. Certes il n'a pas un animus aussi utile, mais il dispose d'un zone de menace avec ses sprays qui est encore plus grande que celle de l'angélius, il pourrait être un très gros plus pour cette liste.

ça donnerait un truc du genre :

Saeryn, Omen of Everblight +5
Shredder 2
Angelius 9
Ravagore 10
Typhon 12
Blackfrost Shard 5
Blighted Nyss Raptors (Leader and 4 Grunts) 10
Annyssa Ryvaal, Talon of Everblight 4
Succubus 1
The Forsaken 2

Il n'y a plus le totem hunter, du coup plus possible d'avoir une fig sur chaque flanc qui a pour proie le caster adverse (histoire de lui mettre un peu la pression d'entrée de jeu), mais je pense que le typhon ajoute pas mal de punch à la liste, sans doute suffisamment pour compenser la perte du splipstream et tu totem hunter.

Qu'en pensez vous ?

2
Discussions modélismes / Jouons Full Peint - Octobre 2011
« le: 01 octobre 2011 à 15:19:59 »
Un scythean peint il y a quelque temps et retouché aujourd'hui. Il reste encore un peu de boulot dessus mais la plupart du travail est fait.


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ARCHIVES / Précisions sur l'immunité au KO
« le: 01 mars 2011 à 14:01:42 »
La question s'étant posée ce WE au tournois du FLUFF², je la pose ici afin d'avoir une réponse qui mettra tout le monde d'accord.
Il me semblait avoir déjà vu une réponse sur les forums mais j'ai été incapable de la retrouver.

Le problème vient de l'immunité au KO et des règles mettant KO lors de son propre tour de jeu.

Dans le cas ou une figurine immunisée au KO devrait être mise KO suite à un lancé, les règles stipulent bien que la figurine perd ou son mouvement, ou son action.

Mais qu'en est-il si une figurine though et immunisée au Ko prend une free strike qui devrait la tuer, et qu'elle réussit son jet de Though ?
La figurine doit elle s'arrêter (et si oui ou ? là ou elle a pris la free strike ?) peut elle continuer comme si de rien n'était ?

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Discussions modélismes / Décaper une figurine métal sans la démonter
« le: 10 février 2011 à 08:26:19 »
Comme le titre l'indique je souhaiterais décaper une fig métal pour pouvoir la repeindre, et ce sans avoir à la décaper entièrement et à me retaper tout le boulot d'assemblage :collage/tigeage/greenstuffage.

Il faut savoir que la plupart de la figurine (eThagrosh) a été réalisée à l'aéro, et que la couche de peinture est donc très fine. Je souhaiterais juste décaper les parties peintes au pinceau afin d'éviter au maximum d'empâter les détails lors de la nouvelle peinture de la figurine.

J'ai déjà essayé l'alcool a 90° appliqué avec un coton tige, ça vire tout le vernis et la peinture pour ne laisser que la sous-couche mais ça a aussi l'inconvénient de mettre des "fils" de coton un peu partout sur la figurine, fils qui sont par la suite des fois très dur à enlever (les fils sont comme "collés" à la figurine)

Donc si vous avez des astuces ... je suis preneur !
Merci d'avance

5
Discussions modélismes / Jouons full peint Février 2011
« le: 03 février 2011 à 20:46:14 »
Pour débuter le mois de février un photo d'un shredder, première figurine de mon armée a être à peu près terminée ;D (il faut que je retouche le marquage de l'arc avant, voire que je trouve un autre moyen de le faire ...)



Et une photo des l'évolution de mes shredders depuis un an, celui de droite étant un des shredders avec lesquels j'avais osé ( c'est le mot ...) me pointer au FLUFF 2010, et celui de gauche étant l'actuel.



Les images sont beaucoup mieux là, merci Starpu !!  ;D

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Discussions modélismes / Recherche de schéma d'armée
« le: 16 octobre 2010 à 13:00:37 »
Suite à une discussion hier soir avec Tomettom, il m'apparait clairement que mon schéma d'armée est trop terne.
En effet il n'y a que deux couleurs qui prédominent sur la figurine (à la rigueur trois avec le bleu ...) et les couleurs du socle sont totalement étrangères à celle de la figurine.



Je souhaiterais donc retoucher cela, en modifiant la couleur des cuirs pour les rendre plus "rouges"
Voici donc quelques effets sous Photoshop pour tester le rendu visuel avant de barbouiller sur des figs ^^



Personnellement je préfère le dernier essai, mais je souhaitais avoir les avis de d'autres personnes.
Qu'en pensez vous ?

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Légion d'Everblight / FoH : Légion of Everblight Partial Spoiler
« le: 16 octobre 2010 à 11:45:42 »
Depuis les forums US, infos à prendre avec des pincettes :

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Grotesques:
Base statistics: Nyss Legionnaires. Modify from there.
Speed Same. MAT -1. RAT irrelevant. DEF +1. ARM -1. CMD -3.
PS: Weapon pow same. Same number of attacks.
They have no fear.
They attack like gang-members.
Wings: the rule you'd expect.
Cost: Legionnaires.

Bethayne:
Stats: Base Saeryn!
Speed: -1. DEF: Same. ARM -2(!). MAT: Same. CMD +1. Fury: Same. Damage boxes: Double her Fury. WB points: -2.
Spells: Carnivore, Gallows, Ashen Veil (Testament of Menoth), Blood Thorn, Eruption of Spines.
Weapons: 2* PS+2, minus all abilities save magical, burns the target like acid.
Blood Thorn: Cost and range Spiny Growth. Upkeep. Gives a target unit's melee weapons the thing that makes models with it lose 1 damage every turn if they don't get rid of it...
Feat: Like Rahn minus range. Also free animi to beasts.


Belphagor:
Stats: Compare to Carnivean.
Speed -1. STR -3 DEF +1, ARM +1. Health is mostly body, probably a lot less. Fury: Nephilim. Threshold: Same (as Carni).
Weapons: Two claws pow of unlucky number. They can be used to make power attacks.
Animus: Despoiler: Cost and range as Spiny Growth. Put the largest size template on target model. Damages those that enter the least amount possible.
Abilities: Elemental damage? I am immune!
Can see without eyes! Bethayne made this dude, so he won’t attack her, and he isn’t very conscientious.. Doesn’t get to ignore the rough roads L
Bethayne can cast her spells through him.
Health: More than the Nephilim Protector, less than the Seraph, half in Body.

Melding will be covered at the bottom of the post.

Hex Hunters:
Base statistics: Nyss Swordsmen.
spd +1. mat same. def same. arm -1. cmd same.
Weapons: magic ability: sorceress -1. range: Tenacity. pow: pLylyth Bow+1.
melee weapon is pow of swords -1, magical.
Abilities: Can find their ways through terrain.
You have a hard time shooting them (like Striders).
They kill and then shoot spells (Greylord Ternion ability gained from Koldun Lord.
cost: same


Bayal:
Hex Hunter Character UA (d'oh)
Stats: MAT and Magic Ability same as Hex Hunters+1. CMD+1.
Has the same spray as the Nyss Sorceress on Hellion.
Has two weapons, with which he's very masterful. They pin people to shadows like Deneghra does.
Granted: his unit the ability to see through forests, like the Strider UA. Goes Away if he dies.
Tactical knowledge allows his unit to be deployed later and farther ahead.
Cost: the same as the Strider UA.

Anysaa Ryvaal:
Solo, not Dragoon.
Stats: Begin with Raptors, +1 DEF, +1 CMD.
Weapons: Same mount, same bow, no sword.
Abilities: She ignores the same terrain as her Raptor buddies.
She can't be shot just like a Deathstalker, she also gets to kill someone else if she kills one person, like the Deathstalker (not what he gives to the other Striders).
She gets to hunt someone down, like the Totem Hunter/Nightmare.
You can't attack her when she passes near you(!)
She makes Raptors hit more stuff, like the Warmonger War Chief.
Damage boxes: Twice her cost.
Cost: One less than the fingers I have on one hand.



Blackfrost Shard:
Stats: Base Nyss Swordsmen.
speed: Same. mat: Same. def:Same. arm: -1. cmd+1.
Magic ability is same as nyss Sorceress on Hellion (and their MAT). PS is 2 lower than Swordsmen.
Abilities shared by all:
Ice Cage (Greylord Ternion), Ice Bolt (Lanyssa). Immunity to the damage type they shoot. They are not stopped by rough roads.
Unique stuff:
Officer has Disbinding (Alexia, NOT what the Withershadow Combine has )
Another, the one with a magical weapon is also really good with it and can make the unit very hard to see for one round (*action)
The last has Kiss of Lyliss (Aiyana!)
Cost: Same as minimum Swordsmen unit.


Melding:
The way Bethayne and Belphagor meld. There will NOT be an exact word posting of this rule. Be patient and do not try to argue about it in the rules forum till you have the book. Do not ask for clarifications, cause they will not be forthcoming. This is a spoiler, not rules-forum material. Deal with it.

Bethayne has the melding ability, needs to touch Belphagor to do it. Belphagor becomes a Warlock, and a Warrior model, takes control of the battlegroup. Belphagor will do nothing for the rest of the turn after the meld.
Belphagor gets Bethayne's CMD and FURY stats, loses animus. Loses Fury on himself and gains the fury on Bethayne (at time of meld). Can cast Bethayne's spells and use her feat. No longer a warbeast, can make power attacks without paying for them. Damage marked normally, but doesn't care about aspects. Still suffers from effects that deal more damage/control aspects taking damage/etc like Warbeasts.
They get to separate during maintenance phase. If Belphagor dies while melded, you lose the game as if a Warlock did. (He gets to transfer like she does).

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Tier Lists

    Avoiding Tier names for now, just in case.

    Absylonia:
    Requirements: Non-character beasts and the three-headed beast, pot, and both of our fury controlling solos.

    T1: Take more heavy hitters? You can take more ugly naked "ladies".
    T2: Take the same number of lessers as there are different kinds, and they get to begin the game somewhat ahead.
    T3: For each ugly lady from T1, one of the heavy hitters gets to take a walk before the game.
    T4: Take at least as many heavy hitters as the base FA for the solos, and all the heavy hitters cost less, the amount you'd expect.

    Bethayne:
    Requirements: Any beast that you can't take just 1 of in an army, ever. Units: The lunch lady pot, and those with magic ability. Solos: Ugly fury ladies, spell arcing guys, those who pop out of dead bodies, those with magic ability.

    T1: Crazy solo lady riding her worm? They cost less, and you can take 1 more for each unit.
    T2: For each of those solos from T1, a unit can be placed somewhere else than where you originally put it, before the game begins.
    T3: Two of those units with the magic, the enemy spells and animi cost more during round 1 (!!)
    T4: Need to have more than 1 heavy hitter, so battlegroup is faster during first turn (you know how tiers work, you can guess how much faster).

    Epic Lylyth:
    Requirements: Not the more characterful beasts, only beasts that shoot. The long striding unit and solos, the ulk mounted unit, and the ulk character solo.

    T1: Long-striding units can be taken, as many as you want. For every unit (of any sort), can take one more of their solo.
    T2: At least two of the small based unit - they get a free UA without FA restrictions. You were expecting this.
    T3: Two or more of the small based solo, for every two, medium sized tree template on the board.
    T4: At least lucky number of warbeasts (remember, can take Stingers), Battlegroup is faster first turn.

    Rhyas:
    Requirements: The beasts that are not "Special". Units: WM Melee small based nyss, and the units that can shoot spells (both of them). Solos: Flock guides, and corpse-poppers.

    T1: You have a better chance to choose if to go first, and you can take as many WM elves and their UA as you want!
    T2: Two of the T1 kind of unit, and they gain +(less than three) speed first turn.
    T3: Get character magic unit, and anyone can run through all sorts of terrain first turn.
    T4: More than one of the 9 point AP winged heavy? They cost less.

    Saeryn (the better twin):
    Requirements: Non character beasts that have wings, and the half elven medium based monstrosities. Winged units! The Tina winged solo, the flock herder solo, the spell arcing solo.

    T1: Spell arcing solos get to deploy later in the turn, and farther up.
    T2: Have the winged solo? More likely to go first.
    T3: Two or more heavy hitters means your deployment area is extended.
    T4: Have 3 of the half-elven monstrosities, and you can take another one for free!

    Epic Thagrosh:
    Requirements: 3-headed hydra and all the other non-character beasts. Units with wings, and the melee unit with vengeance. Solos: Body poppers, ugly fury controller, flying solos.

    T1: You can take as many vengeance units as you want. Flying solos get to be placed later and ahead.
    T2: Take one tina (the flying solo) and more likely to begin first.
    T3: Take at least two of the unit from T1, and they are faster first turn.
    T4: For every two heavy hitters, you gain a flock leader solo (the small based one, not tina) for free. Since they're not in his allowed models, there must be an error.

    Vayl:
    Requirements: Non-characterful beasts. Units: Pot and all the blighted winter elves' units (!). Solos: Flock leaders, spell arcers, solos with magic ability, body-poppers. (The most inclusive theme force)

    T1: The magic swords unit? Take as many as you want.
    T2: Taking two of their units? Get their special leader!
    T3: Bringing a pot to the party? The battlegroup is faster first turn.
    T4: Including as many warbeasts as I have fingers on my right hand or more? Models who cannot see without eyes? Their LoS is reduced to this tier's number*2 in inches, first round.


    General Tier Points:
    eThagrosh and Abby are the only ones who can get the three headed hydra.
    Epic Lylyth is the only one who doesn't get Fury control aid. Which is good compared to the choir/PG stats. Maybe cause we have two different solos that do it.


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Discussions modélismes / Modifications d'Absylonia
« le: 09 octobre 2010 à 17:23:18 »
J'aimerais convertir l'Absylonia existante


en quelque chose ressemblant plus à ça :

ou à ça



N'ayant quasiment aucune base en sculpture, je souhaitais savoir si certains d'entre vous avaient des conseils à me prodiguer, que ce soit sur la technique ou sur les matériaux à utiliser.

Je compte modifier en priorité le visage, qui rend beaucoup mieux sur l'Artwork ( beaucoup plus fin ...)

J'ai du green stuff et du miliput blanc, et bien que le greenstuff soit souvent utilisé pour ce genre de conversions j'aimerais partir sur un matériaux qui ne sèche pas à l'air libre, afin de pouvoir le retravailler jusqu'à ce que je sois suffisamment satisfait du résultat.

Merci d'avance pour vos réponses.

10
Légion d'Everblight / Hex Hunters (ART)
« le: 06 octobre 2010 à 10:37:20 »
et voila la tronche de l'Art des Hex hunter (j'aime moins, mais les couleurs y sont pour beaucoup ...)


11
Légion d'Everblight / blackfrost shard (ART)
« le: 06 octobre 2010 à 10:19:39 »
ça par contre on ne sait pas ce que c'est ...
ils me font penser aux Black 13th Gun Mage Strike Team


12
Légion d'Everblight / Annyssa Ryvaal (ART)
« le: 06 octobre 2010 à 10:18:55 »
Au moins on est sur qu'elle est sur un Raptor :P
Espérons que la fig sera aussi classe que l'art  ;D


13
Légion d'Everblight / SPOILER : pLylyth tiers list
« le: 30 septembre 2010 à 12:43:10 »


Anyssa Ryvaal ... enfin notre Dragoon tant attendu ??

14
Légion d'Everblight / SPOILER : pThagrosh tiers list
« le: 28 septembre 2010 à 13:03:12 »


http://www.belloflostsouls.net/2010/09/hordes-teaser-legion-of-everblight.html

Je ne suis pas convaincu par l'utilité des spawning vessel avec les ogruns ... vu que leurs socles sont trop gros pour qu'ils fassent des corpse token en mourant ...

Par contre advenced deployment sur les lesser ... j'aurais adoré avec eThagrosh  ;D

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Légion d'Everblight / Listes pour tournois
« le: 11 septembre 2010 à 12:28:11 »
Dans l'optique du tournois de novembre je commence à réfléchir à mes listes (puisqu'il va falloir peindre tout ça !! :P).
Histoire de varier je pensais ne pas sortir eThagrosh, et du coup plutôt m'orienter sur pThagrosh et Vayl pour une liste offensive, et une liste plus orientée défense :

Liste défensive/populeuse

Thagrosh, Prophet of Everblight +5
Carnivean 11
Carnivean 11
Blighted Nyss Legionnaires Full 6
Blighted Nyss Swordsmen Full 8
Spawning Vessel Full 3

Liste offensive/beast

Vayl, Disciple of Everblight +6
Shredder 2
Stinger 2
Carnivean 11
Typhon 12
Ravagore 10
Blighted Nyss Shepherd 1
Blighted Nyss Shepherd 1
The Forsaken 2

Qu'en pensez vous ?

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ARCHIVES / Feat Rhyas + Bloodbath
« le: 04 août 2010 à 11:40:56 »
Citer
Feat: Tide of Blood
Rhyas and friendly Legion models activating in her control area gain one additional melee attack during their activations. The first time a friendly Legion model damages an enemy model with a melee attack during its activation while in Rhyasʼ control area, place the attacking model anywhere B2B with the damaged model. Tide of Blood lasts for one turn.

Citer
Chain Attack: Bloodbath
If this model hits the same target with both its inital attacks with this weapon, after resolving the attacks it can immediatly make one melee attack against each model in its LOS that is in this weapon's melee range.

La question est la suivante : comment se combinent le feat de Rhyas et le Bloodbath du Scythean ?
La chain attack permet au Scythean de taper toutes les figurines dans sa reach et le feat va lui permettre de se déplacer a chaque fois qu'il tape une figurine dans sa reach (il n'est indiqué nulle part dans Bloodbath que les attaques sont simultanées). Il va donc pouvoir se déplacer et faire une attaque sur tout ce qui bouge tant qu'il a du monde dans sa reach ?

Merci d'avance pour les réponses  ;D

17
ARCHIVES / Sprays et Reach
« le: 24 juillet 2010 à 14:32:11 »
Je voulais savoir ce qui se passait lorsqu'une figurine (le Stinger) possède reach 2 et un spray 6 ...

Si un figurine adverse avec une zone de Càc de 0.5" est située à 1.5" du Stinger, celui ci peut-il sprayer ou pas ?

Merci d'avance

18
Discussions modélismes / [Conversion] Quelle tête pour Vayl ??
« le: 08 juillet 2010 à 15:53:52 »
N'aimant pas trop la tête de Vayl (surtout le chapeau, beurk), je souhaite trouver une tête pour la remplacer.





Je poste ici n'ayant pas trouvé de figurine modifiée sur le net.

19
Skorne / pMorghoul Tier List
« le: 08 juillet 2010 à 09:04:01 »

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Discussions modélismes / [Tutoriel] Les arcs avant à l'aéro
« le: 07 juillet 2010 à 09:40:02 »
Depuis le site de PP :

Citer
Greetings, all.

I recently made the decision to finally mark all of the front arcs on my Cryx Army, and I can definitively say that it is one of the best gaming decisions I've made in a long time. I know now that I have been short changing myself on engagements, LOS, etc. for years.

While there are as many methods for marking front arcs as there are painters, I wanted to share a quick and easy way to mark your front arcs with subtle style: Airbrushing. This tutorial assumes you have a few things- 1) Access to an airbrush and the experience to use it, 2) A previously painted army with solid-colored bases, 3) The patience and willingness to spend a few hours getting your whole army done at once (as it will cut down on cleanup time, etc).

Step 1- Making a front arc template

The first and most important thing about painting front arcs is making sure that you are painting them accurately. In order to do this, I made a little front arc template out of clear styrene plastic. You could use any thin clear plastic material, from CD cases to the plastic from your blister packs. First, cut out a square of plastic slightly bigger than a large base. Next, take a large base, place it securely on the sheet, and trace around it with a hobby knife. You don't want to cut out a circle, just mark the plastic. Next, use a ruler to find the center of the base and draw a line horizontally across your template in the exact center of the base marking. Next, center a medium base over this center line and trace it, and then do the same for a small base. You should now have three concentric rings on your sheet. Now, cut right down that center line, and you have your front arc template.


Step 2- Masking your base

Take your front arc template and situate it under your base (lining it up with the according half-circle) in order to indicate your front arc. Once you line up the template with the front arc, hold it in place and use a piece of masking take to mask the back half of the base.


Fold the tape straight up over the rim of the base to create a distinct line on the rim of the base. This is going to be your basic mask.


Make sure that the tape adheres closely to the base, as any looseness or gaps will allow your paint to seep under your mask.

Step 3- Painting

Before you start painting, you will want to make another mask in order to keep any access spray off of your model. I used a small index card with a corner cut out, like so-


Now, using your airbrush, lightly spray a mist of paint starting from your taped area, tapering off in your front arc. Hold your mask-card over the model to protect it from over spray. I used Necrotite Green to give my army a sufficiently Cryx-y look. Once your paint has dried completely, pull off your mask. The result looks like the Warwitch Siren at the opening of this thread. Airbrushing is a subtle, but attractive and efficient way to mark your front arcs.

Any questions or clarifications, let me know! Good luck!

http://privateerpressforums.com/showthread.php?28184-Airbrushing-Front-Arcs-A-Tutorial

22
Tournois & Manifestations / Erreur , a fermer ...
« le: 30 mars 2010 à 07:46:09 »
Edit : Ouais bon bref ... je me suis planté  ;D

23
Depuis un post de Neutralyze sur les forums off :

Lesser warbeast
Spd 6 Str 6 Mat 5 Rat 4 Def 13 Arm 12
Powerful attack similar to boosted attack rolls from the gun bunny blaster.
Serpentine
Spray 6 ROF 1 Pow 10 Crit corrosion, Corrosion type damage
Life similar to shredder and harrier
PC 2
Animus : models beginning their activations within 2 inches of this model cannot run or charge during their activation.

Citer
Necra-chi : Is that a spoiler in my speculation?
Neutralyse : Its kinda soon for a spoiler, don't ya say?
Necra-chi : Don't you have....connections?
Neutralyse : I don't know what you are talking about :P

http://privateerpressforums.com/showthread.php?t=15345&page=2


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ARCHIVES / Threshold, Frenzy & eThagrosh feat
« le: 23 février 2010 à 12:50:00 »
Suite à une partie il y a quelques temps de cela, j'ai relu les règles concernant la frénésie des Beasts : on m'avait assuré qu'une beast n'étant pas dans la zone de contrôle du Warlock entrait forcement en frénésie au début du tour.

Après avoir relu les règles je ne vois nulle part cette règle, mais peut-être ai-je mal lu ?

Ma seconde question concerne le feat d'eThagrosh:

Citer
Feat : Dragon Storm
After all friendly models have completed their activations this turn, each
warbeast in Thagrosh's battlegroup that is in his control area can make a
full advance followed by one normal melee attack. Completely resolve
each model's movement and attack before moving on to the next model.

Ce feat permet également de refaire bouger et frapper les beast étant rentrées en frénésie. Le jet de dégats de celles-ci est donc également boosté ?

Merci d'avance pour vos réponses.

25
Légion d'Everblight / Le Typhon et la charge
« le: 06 février 2010 à 05:40:06 »
Je viens de relire les règles de la charge, et je me demandais pour le Typhon : a t'il droit aux sprays en charge ???

Citer
A charging model that ends its charge movement with its
charge target in its melee range has made a successful charge.
It must use its action to make a combat action, choosing to
make either initial melee attacks
or (if it can make a special
attack with a melee weapon) a melee special attack.


Citer
Typhon

Gunfighter
Eyeless Sight
Multiple Heads - This model can make three initial attacks each combat action, using any combination of Blight Breath and Jaw attacks. This model loses one initial attack for each aspect it has lost. This model cannot be forced to make additional Blight Breath attacks.
Circular Vision - This model's front arc extends to 360°.

Il me semble que non du fait du "initial melee attack", mais je voulais en être sur.

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