Salut à tous !
Vous trouverez ici un récapitulatif des TF Skorne :
Wind of Death :Restrictions :Skorne warlocks
Non-character warbeasts
Venator models/units
Paingiver Beast Handlers units
Extoller solos
Mortitheurge Willbreaker solos
Battle Engines
Bonus :- For every 20 points of Venator models/units and/or battle engines you get a free solo or Venator weapon crew
- Warbeasts gain Swift Hunter. (Swift Hunter - When this model destroys one or more enemy models with a basic ranged attack, immediately after the attack it can advance up to 2".)
- Before models are deployed at the start of the game, you can place one wall template.
It must be completely within 20" of the rear table edge of your deployment zone.
It cannot be placed within 3" of a hill, obstacle, or obstruction.
It counts as an obstacle that grants cover.
Remarques :Première TF sortie pour les Skornes. Elle a beaucoup de succès avec Rasheth, Morghoul2 ou Hexeris2. Elle est très forte car elle apporte une nouvelle dimension à Skorne : le tir. Les Venators Reivers et l'Animantarax sont redoutables contre des cibles aillant subi des débuffs (Mortality, Blood Mark). Il y a un fort potentiel d'assassinat (Cyclop Shaman) et la TF se débrouille plutôt bien à l'attrition car c'est souvent elle qui frappent la première. Attention tout de même au scénario !
Imperial Warhost :Restrictions :Skorne warlocks
Non-character warbeasts
Paingiver Beast Handlers units
Solos with the Battlegroup Controller special rule
Mortitheurge Willbreaker solos
Battle Engines
Bonus :- For every 30 points of Warbeasts and/or battle engines you get a free Basilisk Krea or Agonizer
- Warbeasts gain Hyper-Aggressive. (Hyper-Aggressive - When this model suffers damage from an enemy attack, except when advancing, after the attack it can make a full advance directly towards the attacker.)
- Gain 2" of deployment zone.
Remarques :C'est la TF pour jouer des Warbeasts. Elle pose de sérieux problèmes aux Gun Lines car les Warbeasts sont très rapidement au milieu de la table. Avec cette TF, les listes avec des valeurs d'armures ne posent plus de problèmes ! Attention tout de même au scénario en fin de partie, lorsqu'il ne reste plus beaucoup de pièces du côté Skorne.
The Exalted :Restrictions :Skorne warlocks
Non-character warbeasts
Exalted models/units
Extoller models/units
Paingiver Beast Handler units
Void Spirit solos
Bonus :- For every 20 points of Exalted models or units get a free Command Attachment or Solo
- All models with Soul Taker start with one soul.
- Warbeasts get Death Rage. (Death Rage - When this model dies it can move a short distance and make one basic melee attack before being removed from play. The attack ignores crippled aspects and the move ignores free strikes.)
Remarques :Teaser au Lock ans Load 2017 et dans un Insider, pas encore officiel.
TF presque exclusivement basée sur Zaal2. Elle est faite pour jouer un spam d'Immortels. Elle peux avoir quelques problèmes contre la haute armure mais en retour, elle pose de réels problèmes avec 30 piétons arm 22 le tour du feat. C'est une TF très polyvalente avec une menace au KTC (Zaal), au scénario avec les immortels qui envahissent littéralement les zones et à l'attrition avec l'Aura de Puissance.
Disciples of Agony (CID) :Restrictions :Skorne Paingiver warlocks
Naaresh
Non-character warbeasts
Paingiver models/units
Nihilator models
Mortitheurge solos
Bonus :- Can have any number of minion units (as well as the normal one solo) and can have a minion battle engine.
- Can use minion warbeasts in your warlock's battlegroup. These count as Skorne warbeasts.
- For every 20 points of units and/or battle engines you get a free small-based Skorne solo or Command Attachment
- Paingivers gain Sacrifical Pawn [Minion warrior model]. (Sacrificial Pawn [Minion Warrior Model] - When this model is directly hit by an enemy ranged attack, you can have one friendly, non-incorporeal Minion Warrior Model model within 3" of it hit instead. That model is automatically hit and suffers all damage and effects. )
- One unit of Bloodrunners gains Ambush. (Ambush - This unit may choose not to deploy normally, and instead be deployed completely within 3" of an edge of the board (excluding the back of your opponent's deployment zone) on any turn after the first. )
Remarques :Des changements peuvent encore avoir lieu. Cette TF offre de nombreuses possibilités grace aux Animus : Rage, l'Arc Node du Blind Walker ou encore Primal... Bref, beaucoup de choses à exploiter !