WARMACHINE/HORDES > CID : Intégration continue de développement des profils

CID Trollbloods

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Grimgor:

--- Citation de: baldur59 le 23 septembre 2020 à 14:54:39 ---Perso , je trouve qu'il y à encore de sacrés disparités entre faction malgré de cid soit disant pour régler les problèmes .

Donc j'aurais aimé une autre façon de faire que l'ancienne/actuelle façon de faire qui ne fait que tâtonner voir ou ça mène ( avec réussite on pas ).

Mes 2 sous, merci

--- Fin de citation ---

Je trouve toujours aussi, le jeu pré CID me semblait bien plus équilibré à part cryx.

Sinon Ragnor qui peut maintenant mettre pulverizer sur les units, il va aimer les champions lol.

Mais vraisemblablement ça fait pas revenir les vieux joueurs trolls  ::)

Gamin:
Perso je me suis remis aux trolls et j'aime bien. Déjà les dernières bonus des sorties RiotQuest comme les Pygs et Boomy2, très sympas et y'a eu pas mal de trucs à tester en krielcompany.

Là, je trouve les nouvelles refs assez raffraichissantes.

Pour commencer, grater 2 pts sur la pierre en max, c'est déjà très bien pour notre unité auto-include. Ca va pas changer des mass mais j'ai en tête quelques listes qui bloquaient sur 1 ou 2 pts.

On a vraiment des nouvelles opportunités de combinaisons coté KrielCompany avec de nouveaux solos (General Brug, gunnery sergeant, Boomy3). Sans compter quelques autres bons ajouts pour la thème force: Barrage Team et Gunny2.

Pour le gunnery sergeant, je trouve l'ajout très bien. Spyglass va nous aider à gérer certains trucs à distance (gremlins swarms par exemple). Artillerist est très fort... les double HHH Rat 8 sur la galette, je me régale. Idem pour Dozer&Smigg ou le Seaking... On verra si il fait revenir des listes avec double thumper crew...

Du coté Power of Dhunia: Un Mulg à 20 pts, top. Le brawler ouvre vraiment des pistes avec Hoarluk1. Ragnor.... arrrgh il va devenir bien je pense. Peut-être même en Band Of Heroes on pourrait en faire quelque chose. Les nouvelles Dhunia Knot et le changement de thème force apportent pas mal. 

Pour les Northkin: Bumbles... rien à dire de ce coté! Un bon solo qui tache. On garde aussi la logique de Boomy3 très utile.

Et pour Band Of Heros.... Madrak3... vraiment à tester. Ca a l'air pas mal. L'ajout d'Horgle1 et du pyre est pas mal dans la liste qui a besoin de taper fort. Ca permet d'envisager autre chose que Madrak2.

Du coup je l'aime beaucoup ce CID et j'ai vraiment envie de tester/adapter mes anciennes listes.

Je ne sais pas encore trop quoi penser de la nouvelle thème force. Azazello peut être pas mal avec +5 en armure sous feat et +3 en force. Les champions vont l'aimer vraiment. Tu rajoutes boomy3, des Pyg Tank, des Dhunian Knots et ca devient chiant à tomber.

Jojonathan:
Ce que j'en pense c'est que moi j'ai pas acheté d'ours ni rien qui soit sorti en troll depuis cette période, j'ai pourtant beauuuuucoup de trolls, mais manifestement c'est pas encore suffisant pour jouer et avoir une chance. C'est l'impression que ça donne en tout cas :)

Gamin:
Ah oui tiens: Knot + Kogrima + Mulg = la fête du sprays... ca parait très fort ^^

Razhoir:
Et c'est la semaine 3 !
Le PDF est ici : https://we.tl/t-3kvFmQH06t

--- Citer ---
Troll Impaler

After review, we are upping the ranged potential of this ranged focused light warbeast. Not just in the effectiveness of its thrown spear attack, but also the weapons potential threat range and some interesting utility. With the addition of Follow Up and Assault, the Impaler can potentially slam an enemy with its ranged attack on the assault and then push deeper into enemy lines to possibly contest a scenario element for a turn. Follow Up is situational, definitely, but has some interesting applications.
Gained Assault
Gained Follow Up
Throw Spear gains Powerful Attack

Gunnbjorn 2

Gunnbjorn received loads of feedback after his change from week 1 to week 2, primarily regarding the changes to his feat and his spell Expose. We've altered both, with the feat returning to a middle ground between week 1 and week 2, and the spell Expose now functioning more like Mage Sight, but with additional functionality.
Full Force benefit from feat now triggers when you target an enemy model, allowing the effect on deviations and misses, but cannot trigger if you shoot your own model in the back.
Expose spell changed to COST 2, RNG Ctrl, AOE 5 upkeep spell with new text.

New Expose Text - Place a 5˝ AOE completely within the spellcaster’s control range. While within the AOE, enemy models lose and cannot gain Stealth or Shield Guard, and do not gain bonuses from spells , including animi, that add to their ARM or DEF.

Bumbles

Bumbles has received a slight decrease in his overall hitting power based on continued feedback.
Armored Claw POW reduced by 1

Dhunian Knot

After looking through the feedback on the Knot, we've decided to increase their command range a bit to help widen the effect of Prayer Circle, without changing its effect.
CMD increased to 7

Runeshapers and Janissa

We've decided to help the Runeshapers and Janissa get into a better position early on in the game, allowing them to be more impactful on the game earlier, or take up more meaningful defensive positions with Dig In in the early game.
Unit and solo gained Advanced Deployment

Night Troll

We've replaced the Night Troll's animus with a brand new animus that plays more into its intended role of disrupting the enemy. We currently have the range of this animus' effect at 3", which might fluctuate a bit before final print, but we are heavily considering its effect as a new spell that several of the warlocks have access to. While not all of them will want this effect, several, such as Borka 2 for example, can likely get good use out of it.
Animus changed to Hypnotic Gaze
Hypnotic Gaze Text - For one round, enemy models that begin their activation within 3˝ of this model and in its LOS can advance only toward this model.

Skaldi

Skaldi is now a Champion.
Rejoice

Farrow Sapper

Your feedback has indicated that you will not always want to Ambush the Sapper, and in fact might prefer pushing him further up the field with the rest of your army to plant mines closer to the middle of the table (and scenario elements nearby). With this in mind, we've going to try to reward this tactic and give you the option of how to best deploy the sapper by giving it both Ambush and AD.
Gained Advanced Deployment

Kriel Stone Bearer and Madrak 3

We have decided to add a bracket to the Protective Aura ability, which dictates the initial starting range of the aura's effect before counting additional inches for fury on the model using the aura. For the KSB, there is no effective change, it is Protective Aura [4"].

However, for Madrak, we have have decided to amplify his Aura's base range, making it more meaningful with just a single fury point spent.
Kriel Stone Bearer changed to Protective Aura [4"] (no effective change)
Madrak 3 changed to Protective Aura [8"]
--- Fin de citation ---

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