La séquence de jeu n'inclus aucune phase attaque d'assaut et la règle assaut spécifie que cette attaque à lieu à la fin de la phase de mouvement, comme la contre-charge
Pour mémoire :
Timing
1. Resolve effects that occur at the start of activation,
including the unit commander issuing an order to its unit.
2. Resolve all required forfeitures of Normal Movement
and Combat Action. You cannot use “at any time”
abilities or forfeit your Normal Movement or Combat
Action voluntarily before this step is resolved.
3. Resolve effects that occur before Normal Movement.
4. The model makes its Normal Movement.
5. Resolve effects that occur at the end of Normal
Movement.
6. If activating a unit, repeat steps 4 and 5 for each
trooper, then resolve effects that occur at the end of the
unit’s Normal Movement.
7. The model makes its Combat Action.
Les deux se produisent en 5
C'est pour le plaisir d'argumenter alors que la chose est réglée nous sommes d'accord.
Pour la suite je vais sans doute partir sur un truc comme ça.
Legion
[Theme] Ravens of War
[Fyanna 2] Fyanna, Torment of Everblight [+28]
- Golab [17]
- Neraph [12]
- Neraph [12]
- Neraph [12]
- Seraph [14]
Blighted Nyss Sorceress & Hellion [0(6)]
Craelix, Fang of Everblight [0(6)]
Strider Deathstalker [0(4)]
Strider Deathstalker [4]
The Forsaken [4]
The Forsaken [4]
Blighted Rotwings (max) [12]
Hellmouth [6]
Hellmouth [6]
Legion
[Theme] Primal Terrors
[Anamag 1] Anamag the Doom Feaster [+27]
- Blightbringer [32]
- Harrier [3]
- Ammok the Truthbearer [4]
Feralgeist [2]
Spell Martyr [1]
Spell Martyr [1]
Spell Martyr [1]
Blighted Ogrun Warmongers (max) [13]
- Gorag Rotteneye [0(6)]
Blighted Ogrun Warmongers (max) [13]
Blighted Rotwings (max) [12]
Chosen of Everblight (max) [20]
Hellmouth [0(6)]
Hellmouth [0(6)]
Je n'ai jamais joué Anamag il est peut être temps.
Avec le nouveau Raven, c'est l'occasion de mettre des unités à Fyanna qui est un caster solide et plaisant (pour moi) à jouer.