WARMACHINE/HORDES > Légion d'Everblight

Dynamic update

(1/5) > >>

manu74:

--- Citer ---Legion
Blight Wasps

Change name to “Blight Wasp”.

Change sub-name to “Legion Lesser Warbeast”.

Point cost 3.

CMD 2.

FURY 2.

THR 7.

Cut damage boxes.

Add Mind 4, Body 4, Spirit 5 life spiral (same as Harrier).

Change the text of Hunting Pack to:

Hunting Pack - This model gains a +1 cumulative bonus to melee attack and damage rolls for each other Blight Wasp with the target of this model’s melee attack in its melee range. This cumulative bonus cannot exceed +3.

Change the text of Hornet’s Nest to:

When target friendly Faction lesser warbeast destroys an enemy model with a basic melee attack during its Combat Action, after the attack is resolved it can advance up to 1˝ and make an additional melee attack. Hornet’s Nest lasts for one turn.

Go read the note on Aradus Scarab above. The gist is that we’re removing warbeast packs because they’re a rules quagmire. In general, the model rules aren’t changing much—they’re just becoming lesser warbeasts.

Nephilim Bloodseer

Change the text of Telemetry to:

Telemetry - Other friendly models gain +2 to magic attack rolls against enemy models in this model’s command range.

Telemetry is getting a universal change to remove the Faction requirement on it. This is mostly to open its usefulness on the Sacral Vault being taken in non-Minion armiesand is also a key part of the Hermit of Henge Hold's interaction with his force when he is taken as a mercenary or minion option.

Blighted Nyss Legionnaires

Cost 8/13.

We shaved a couple of points off Legionnaires. Legionnaires were feeling a bit over-costed at their previous point cost, and this should help them find a home for people reaching for a cheap melee unit.

Strider Scouts

Gain Combined Ranged Attack XICONX.

We are bringing back Combined Ranged Attack on Strider Scouts. This should return some of their identity as a skirmishing ranged unit with a bit more versatility on the table.

--- Fin de citation ---

bon, bah voila quoi, la fin des wasps. elles vont rejoindre le pot et les autres lessers sur l'etager. on voit que PP n'avaient rien compris a pourquoi on jouait encore des warbeasts packs alors qu'on jouait plus de lesser...

en echange on peut re-jouer des striders \o/ l'un dans l'autre je prends. je m'attendais a une augmentation en points mais non, bonne surprise.

et telemetry passe friendly comme prévu, \o/ woot \o/ le sacral vault et le hermit.

(ps : les legos sont toujours 13pts trop cher ! on les jouait uniquement en mk2 quand ils etaient gratos !)

Jean-Seb:
C'est marrant pour 13 points en Primal on a des warmongers par 5 avec vengeance pour 25pv total, unyielding arm 20 mini avec BB sans compter leur force.... Y a pas un problème là !? Enfin je débute je dois pas voir les subtilités

manu74:
oh. en fait on peut prendre des primal archons maintenant. en oracles il est blighted. ca fait un model qui peut mettre 2-3 tokens de corrosion sur des trucs en face sans crever tout de suite  :D

manu74:

--- Citation de: Jean-Seb le 26 juillet 2019 à 19:37:23 ---C'est marrant pour 13 points en Primal on a des warmongers par 5 avec vengeance pour 25pv total, unyielding arm 20 mini avec BB sans compter leur force.... Y a pas un problème là !? Enfin je débute je dois pas voir les subtilités

--- Fin de citation ---

En fait les striders et les legos etaient au meme prix en mk2, 6pts. et on les jouait tous les 2 regulierement.
Du coup, maintenant que les striders sont revenus aux meme regles qu'en mk2 (les legos n'ont pas bougé eux), si on les voit a nouveau de temps en temps sur les tables...
Bah on connait le prix correct des legos : 9pts les 10. CQFD.

Wulfkrieg:
Disons qu'à 6/10, on pourrait envisager de les mettre pour contester une zone, car il ne faut rien leur demander de plus.
Mais si chez PP ils jouaient à leur jeu, ça se verrait

Navigation

[0] Index des messages

[#] Page suivante

Utiliser la version classique