WARMACHINE/HORDES > Khador
Old Witch 2
Ptit Nico:
Bon, si on parlait un peu de notre chère Zevanna ?
Zevanna Agha, The Fate Keeper
Khador Battle Engine Warcaster
SPDSTRMATRATDEFARMCMDFOC51255121987Warjack Points: +29
Base Size: Huge
Damage: 20
Feat: Hour of Reckoning
The Old Witch gains the benefit of all three of her Arcane Machinery effects this activation. Additionally, the Old Witch’s magic attacks are boosted this activation
Pathfinder
Arcane Machinery - Once per turn at any time during its activation, this model can choose to use one of the following effects.
Arcane Machinery effects last for one turn.
•Arcane Calibrations - Reduce the COST of spells this model casts this activation by 1.
•Divinator - While in this model’s control range, models in its battlegroup gain Future Sight. (A model with Future Sight can boost attack and damage rolls after rolling.)
•Range Amplifier - When this model casts a spell and is the point of origin for the spell, the spell gains +5 RNG.
Dual Attack - This model can make melee and ranged attacks in the same activation. When this model makes its initial melee attacks or a power attack, it can also make its initial ranged attacks. This model can make ranged attacks even while in melee.
Repairable - This model can be targeted with Repair special actions as if it were a construct model.
WEAPONS
Carrion Crows [1x] RNG: 10 ROF: 1 AOE: 4 POW: -
Damage Type: Magical
Black Wings - Instead of suffering a damage roll, a living or undead model hit by this weapon suffer Blind for one round. The AOE is a cloud effect and hazard that remains in play for one round. An enemy living or undead model entering or ending its activation in the AOE suffer 1 point of magical damage. This model is not affected by Black Wings. (A model suffering Blind cannot make ranged or magic attacks, suffers –4 MAT and DEF, and cannot run, charge, or make slam or trample power attacks. It must forfeit either its Normal Movement or Combat Action during its next activation. Blind can be shaken.)
Stomp [2x] (Left and Right) RNG: 2 POW: 3 P+S: 15
SPELLS
CostRNGAOEPOWDUROFFBoundless Charge26--TurnNoDuring its activation, target friendly Faction model can charge without spending focus or being forced and gains +2˝ movement and Pathfinder when it charges. Boundless Charge lasts for one turn.
CostRNGAOEPOWDUROFFCurse of Shadows38--UPYesTarget model/unit suffers –2 ARM and cannot make free strikes. A model can advance through an affected model if it has enough movement to move completely past its base.
CostRNGAOEPOWDUROFFReconstruct36--UPNoWhen target large-based or smaller warjack in the spellcaster’s battlegroup is disabled by an enemy attack at any time except while it is advancing, place it anywhere completely within 3˝ of its current location. Remove 1 damage point from each system, then Reconstruct expires.CostRNGAOEPOWDUROFFScourge48313-YesModels hit by this attack become knocked down.
CostRNGAOEPOWDUROFFWindstorm3SelfCtrl-UPNoWhile in the spellcaster’s control range, enemy models suffer –5 RNG on their ranged attacks. When an enemy AOE ranged attack deviates from a point in this model’s control range, after determining the deviation distance, you choose the deviation direction. Windstorm lasts for one round.
BicheNeuve:
Rien à dire... Ah si ! Neeeeeeeeeeeeeeeeeed !!!
Asclepios:
Le profil est vraiment séduisant. Un caster huge base c'est pas mal du tout. Grosse survie avec un potentiel ajout de la theme force. Imaginez une douzaine de rifle corps autour pour sac pawn et éviter la principale menace qui est le KTC à distance.
Le feat et les arcanas sont aussi bien pratiques. Les 3 ont un gros intérêt soit offensif, soit défensif selon le contexte.
Les sorts, c'est le gros point fort :
- Bondless charge, bon c'est top. Tout ce qui augmente la threat range des jacks, c'est cool.
- Curse of shadows, pareil c'est nickel le tour de feat pour ktc.
- Reconstruct c'est un respawn pour warmachine, c'est toujours pratique à mettre sur un jack important comme Ruin ou Behemoth.
- Scourge, on ne fait pas un dessin non plus, pour ktc, c'est du tout bon.
- Windstorm c'est un peu le windwall du pauvre mais ça sert toujours hors theme justement pour ne pas se prendre toutes les galettes du monde sur la face. A moins que l'adversaire se commit fortement.
Globalement, ça me plait pas mal. Je testerai ça en count as dès que possible. Il y a de bonnes choses à tenter. C'est un peu moyen en contrôle mais ça doit bien faire flipper au ktc. Une gun line, des jacks de tir, des kayazettes et scourge, c'est une sacrée menace.
Un full jacks en abusant de boundless charge à 1 point (arcane calibration) doit bien fonctionner. 7 jacks donc qui chargent pathfinder à +2 mouv, ça cause ou pas?
Bref, y'a du potentiel. J'aime, surement un de mes casters du 2e semestre 2017.
eN-o-N-o:
Clairement bien. Y a des scénérios casterkill rigolos à base feat, boundless charge, tir, scourge, curse of shadow pour des casterkills.
En dehors de ces petites blagues, ça ressemble vraiment à un caster gunline en mode Wintarguard Kommand + 3-5 jacks. Ca fourni tous les sacks pawn dont aurais besoin la vieille, curse of shadows / scourge / black wings améliorent le tir, windstorm protège l'infanterie. Au besoin, y a les jacks future sight / boundless charge.
Brèfle, portée de menace et punch des heavys, puissance et précision du tir, résilience aux gunline. Bien polyvalent, solide.
Sa némésis, les tirs rng 15+. C'est ça qui rend winterguard kommand XXL avec la vieille.
La vieille tape mat 9 pow 17 avec blind + curse of shadows. Voir plus avec genre Ragman. Reconstruct promet d'être pénible sur nos heavy.
Bien, quoi.
Stuff:
Wouais, Boundless Charge à 1, c'est encore un truc qui va permettre de mettre plein de jacks ! :D
Vraiment, à moins que la fig ne me plaise pas (je jugerai quand je l'aurai entre les mains parce que les photos/vidéos ça peut être trompeur) ou à 450€ je pense que je vais need là.
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