WARMACHINE/HORDES > Discussions sur le jeu et les rumeurs

SR 2013 - Insider

<< < (6/11) > >>

Booggy:
Autres rumeurs glanées sur le site de PP (du côté du forum Cygnar):
- il faudrait plus de points de scénario pour gagner (genre 4/5), mais il sera possible de scorer 2 pts/tour.
- le caster/warlock devra s'avancer un peu plus pour tenir des objectifs (y a une histoire  de "domination" qui semble encore flou)
- la killbox passerait à 14"

Booggy:
Ah, des infos plus complètes :

--- Citer ---*Reinforcements are out now just a variant for events if you choose to include them. Flank deployment joins the reinforcements also so will fade to memory

*Radials have been removed.

*Scoring type called Dominate which involves your Warcaster/Warlock being up tip of the lance - gonna love this. You score more points if he/she is helping

*Points needed to win have increased to 4 and 5 CP, most the latter. But points able to be scored have increased too as a result of Dominate see above

*Physical deployment of zones/flags/objectives has changed for most scenarios that have remained from SR2012, quite dramatically.

*When Killbox is in effect, it's 14"from board edge now. You can check the distance between your warcaster and the NEAREST board edge, at any time during your turn but not beyond 14".

*Warcasters/Warlocks can still control zones/objectives/flags but cannot contest them anymore. This means your caster alone cant stop the scenario win and means forces become more important than the general

*12 scenarios total: Close Quarters; Destruction; Incoming; Dispersion; Incursion; Outflank, Outfight, Outlast; Demolition; Rallying Point; Supply and Demand; Support by Fire; Sacrifice; No Man's Land.

*Deployment: Refer to the diagram in each scenario to set up a game. Each player’s board edge, deployment zone, objectives (circle), flags (triangle) and zones will be highlighted in that player’s (P1 = red, P2 = blue) corresponding color. Flags and zones on your side of the board are referred to as friendly. Flags and zones on your opponent’s side of the board are referred to
as enemy.

*Kill Box – Starting on the first player’s second turn, if a player ends his turn with a friendly warcaster/warlock completely within 14″ of any board edge, that warcaster/warlock is destroyed. A player can measure 14” from any board edge during his turn.

*Dominate: A player dominates a zone if he owns one or more
warcaster/warlock models within it and no opponent contests it. A player dominates a flag if he owns one or more warcaster/warlock models B2B with a flag that an opponent does not contest.
A player dominates an objective if he owns one or more
warcaster/warlock models within 2” of an objective that an opponent does not contest.
When 2 or more warcasters/ warlocks would dominate the same zone, flag or objective only the active player’s warcaster/warlock dominates. Warcasters/warlocks units and warcaster/warlocks that consist of multiple warcaster/warlock models cannot dominate more than one scenario element (zone/flag/objective) per turn.
--- Fin de citation ---

EDIT : Ces spoilers ont été trouvés ici.

Zoroastre:
(merci de poster les liens)

Cette histoire de Dominate, ça a l'air quand même pas mal. Ca veut peut-être dire que les casters de scénar classiques de fond de cours vont devoir plus mouiller la chemise face à des patrons plus rentre-dedans. Peut-être. On verra.

J'espère qu'ils n'ont pas modifié la taille des zones, je commence à être à court de cajoleries/excuses pour faire découper des gabarits au RTS...

Z.

SHWTD:
Entre le dominate qui double la façon de gagner les points avec le caster, le fait que ceux ci ne contestent plus et la Killbox à 14 pouces de tous les bords de table, ils ne vont pas mouiller que la chemise, il va y a avoir des frais de teinturerie !!!

A priori pas de changement de taille de zone.

Je pourrai donner le document à qui a de la place sur une dropbox ou autre. PM moi votre email.

yool1981:
Je trouve quand même que les gens de PP sont vraiment fort en termes de règles.
Ils changent régulièrement les métas en changeant les scénarii sans toutefois modifier le coeur des règles.

Je suis admiratif et l'augmentation de la kill box me fait plaisir !

Navigation

[0] Index des messages

[#] Page suivante

[*] Page précédente

Utiliser la version classique