WARMACHINE/HORDES > Grymkins
Changement de règles durant le cid
eN-o-N-o:
--- Citation de: Kaelis le 02 avril 2017 à 10:45:21 ---Bah oui, parce que tu les testes pas, ou alors tu testes que la Old Witch epic du Khador?
--- Fin de citation ---
Nonon, j'avoue, je les teste pas. J'ai la motiv qui s'est un peu relancer avec les TF, ça me donne des idées débiles (c'est encore à finaliser)
--- Citer ---Le soucis c'est que j'imprime des documents à quasi un update sur deux pour que mes adversaires puissent suivre. Parce que les mecs ont déjà la gentillesse de jouer contre une arméee full proxy, je leur édite les cartes pour pas qu'ils se prennent la tête avec le PDF pas pratique de PP, mais en plus, il me faut une feuille à côté avec les 30 changements du dernier update... Donc en terme de test c'est vraiment pas pratique je trouve tout ces changements.
--- Fin de citation ---
Nan je comprend que ça puisse être pénible. Mais en même temps, qu'est ce que tu veux que je te dise ? C'est ça le CID. Si tu as l'impression de tafer gratos pour le compte de PP, je me suis fait la remarque : il faut une sacrée motiv' pour s'investi dedans.
Après, en dehors de pénible, je pense que pour le jeu (!= pour les testeurs) c'est une bonne manière de procéder. Alors, je dis pas ça pour toi, mais je pense que ca va expliquer 2-3 trucs au gens qui reprochait à PP de pas se souvenir des stats de ses unités.
Bref, j'ai l'impression de t'avoir vexé. Vala, mes excuses.
Raistlin:
Dernière semaine pour le cid Grymkin :
Old Witch 2 – The changes to Old Witch pushed her a tad farther than we liked. The reduced control area will still let her be very effective into ranged attacks but force her to be slightly farther forward. Reducing her Warjack points makes up for her increase in power level.
Arcane Machinery effects last for one round.
Vexing Alignment reduced from 4” -> 2”
Warjack points reduced from 28 -> 26
Old Witch 3 – The changes to Old Witch pushed her a tad farther than we liked. The reduced control area will still let her be very effective into ranged attacks but force her to be slightly farther forward. Reducing her Warbeast points makes up for her increase in power level.
Arcane Machinery effects last for one round.
Vexing Alignment reduced from 4” -> 2”
Warbeast points reduced from 28 -> 26
The Wanderer – Increasing the Wanderer’s RAT will hopefully make Lanterns Light a little more effective without boosting easing his very in-demand focus pool. Divergent path has been changed and requires serious testing. Please focus on that.
Warbeast Points reduced from 29 -> 28
RAT increased from 6 -> 7
Frightmare – The Frightmare is a very reasonable and solid warbeast when taken in small numbers. However, we found the frequency at which they could afford not to boost was slightly too high in lists running very large amounts of Frightmares which allowed for extremely efficient fury management. We have started a Dev Talk on the Frightmare and “spamming”. Please focus tests this week with this in mind.
RAT reduced from 6 -> 5
Neigh Slayers – We felt that the Neigh Slayers could use a little more flavor. While this is not a particularly meaningful change, it does add a little flare to their rules.
Gain Critical Fire on Mount
Arcana Cards – Several Arcana cards have been tweaked. Divergent Path has been completely reworked. Please focus testing on the following Arcana cards:
Divergent Path reworked.
“The warlock can play this card when an enemy model targets him with an attack. The attack automatically misses the warlock. After the attack has been resolved, the warlock can be placed in the location of any of his road markers.”
Accursed now triggers on damage instead of destruction.
Accursed no longer removes Construct from warbeasts.
Desolation now places a 4” AOE in the warlocks control range.
Dark Menagerie – With the addition of a corpse mechanic to the Witchwood as well as the Accursed Arcana card we felt the Witchwood is a solid choice for inclusion inside of this theme force.
Witchwood solos added to the army composition.
Tza:
--- Citer ---Neigh Slayers – We felt that the Neigh Slayers could use a little more flavor. While this is not a particularly meaningful change, it does add a little flare to their rules.
Gain Critical Fire on Mount
--- Fin de citation ---
Y'a des fois je me demande un peu si les gars qui font les mises à jours chez PP c'est pas juste des trolls en fait.
Journeyman:
critical fire ! CRITICAL FIRE ! je pense que tu ne te rends pas compte de toutes les implications de cette mise à jour Tza !!!!
...Bon, moi non plus en fait ^^
juju:
On commence à voir un truc qui se dessine correctement je trouve.
Les changements sont très mineurs ici. Bon par contre ils ont rien changé sur l'utilisation des Arcanas !
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